کد خبر: 706095
تاریخ انتشار :

طراحی ویلا: از ویلا فلت مدرن تا محوطه سازی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طراحی ویلا مدرن

ساخت یک ویلا، فراتر از ساختن یک بنا، تجسم رویای زندگی در فضایی آرام و دلنشین است. پروژه‌ای که از ایده‌های اولیه در ذهن شما آغاز می‌شود و با عبور از مراحل طراحی، ساخت و تجهیز، به خلق مکانی منحصر به فرد برای آرامش و لذت بردن از طبیعت می‌انجامد. در این مقاله، از طراحی ویلا یک طبقه تا رسیدن به یک ویلا مدرن میپردازیم و جزئیات طراحی پلان و محوطه سازی یک ویلا آرامش بخش مورد بررسی قرار خواهیم داد

طراحی مدرن ویلا

گام اول در طراحی ویلا، انتخاب سبکی نو و خاص در طراحی میباشد که با روحیات و نیازهای شما همخوانی داشته باشد. تنوع سبک‌های طراحی ویلا زیاد میباشد ولی سبک خاص و ترند بهترین انتخاب میباشد. با کمی جستجو و بررسی نمونه‌های طراحی ویلا، می‌توانید سبک های دیگری نیز برگزینید که به شما حس آرامش و زیبایی را القا می‌کند. 

به عنوان مثال اگر شما بدنبال ویلایی با فضایی ساده ولی صمیمانه میباشید طراحی ویلا مدرن را با المان هایی همچون پنجره های بلند و استفاده از خطوط و نورپردازی خطی انتخاب کنید . استفاده از مصالح نوین و فناوری های هوشمند در این سبک به زیبایی ویلایی شما می افزاید. یکی از مهم ترین موضوعات در بحث انتخاب سبک متراژ و لوکیشن زمین میباشد که در ادامه به آن میپردازیم .

ویلاهای یک طبقه:

طراحی ویلا فلت یا یک طبقه برای حفظ سادگی در عین مدرن بودن بسیار پرطرفدار شده و بازخورد خوبی داشته است . این سبک ویلاها برای خانواده‌های کوچک و یا زوج‌هایی که به دنبال فضایی دنج و جمع و جور هستند، ایده‌آل است. در ویلا فلت هزینه ساخت ویلا نیز کمتر خواهد شد. 

ویلاهای یک طبقه پیچیدگی های خاصی در طراحی به خصوص بخش طراحی پلان خواهند داشت چرا که توجه به حداکثر استفاده از فضا، ایجاد فضایی باز و پر نور و حفظ حریم خصوصی و عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی ویلا فلت

با طراحی ویلا فلت به سبک مدرن می‌توانید با استفاده از پنجره‌های بزرگ، نور طبیعی را به داخل ویلا هدایت کنید و از فضای موجود به طور کامل استفاده کنید. همچنین، با طراحی فضای باز مانند پاسیو یا تراس، می‌توانید از محوطه ویلا نیز لذت ببرید.

مزایای طراحی ویلا یک طبقه:

۱. زیبایی و آرامش فضا:

ویلاهای یک طبقه با طراحی ساده و منحصر به فرد خود، به سادگی ، زیبایی فضا ویلا شما را افزایش میدهند. یکی از ویژگی های ویلاهای فلت ارتباط بخش داخلی و باغ ویلا (بخش خارجی) با استفاده از اجزا معماری مانند پنجره‌های بزرگ، دیوارهای شیشه‌ای میباشد که باعث آرامش ساکنین و لذت از فضای سبز خواهد شد.

۲. راحتی و آسایش:

طراحی یک طبقه، از دیدگاه راحتی و آسایش، به افرادی که ترجیح می‌دهند از پله‌ها کمتر استفاده کنند، جذابیت زیادی دارد. فاصله کمتر بین اتاق‌ها، آشپزخانه، و ناهارخوری، اجازه می‌دهد تا زندگی روزمره بدون دغدغه انجام شود.

۳. ارتباط با فضای خارجی:

یکی از نقاط قوت طراحی ویلا یک طبقه، ارتباط فضای داخلی با فضای خارجی است. ساکنین می‌توانند از طبیعت بهره‌مند شوند و احساس ارتباط بیشتری با باغ ویلا داشته باشند.

اهمیت پلان در طراحی ویلا:

طراحی اصولی پلان ویلا

پلان ویلا ، نقشه راهی برای ساخت ویلا اصولی است. چیدمان فضاها، مسیرهای ارتباطی، نورگیری و تهویه، همگی در پلان مشخص می‌شوند. طراحی پلان اصولی و کاربردی، نقشی اساسی در زیبایی، آسایش و کارایی ویلا ایفا می‌کند.

در طراحی یک نقشه ویلا اصولی تفکیک صحیح فضاهای عمومی (سالن پذیرایی و آشپزخانه و...) و خصوصی ( اتاق خواب ها) ، می‌توانید حریم خصوصی ساکنین ویلا را حفظ کنید. همچنین، با طراحی اصولی مسیرهای ارتباطی، می‌توانید به راحتی در ویلا و محوطه ویلا تردد کنید.

در طراحی پلان ویلا، باید به اصول معماری و راحتی ساکنین توجه کرد.

ارتباط باغ ویلا با فضای داخلی

ویلا همان مکان آرامش بخش که قرار است آخرهفته ها و تعطیلات خود را در آن سپری کنید نیازمند طراحی باغ ویلا مناسب است تا از فضای سبز و محوطه ویلا لذت کافی را ببرید . ارتباط زیبایی‌های فضای داخلی و خارجی ، یک تجربه زندگی سرشار از ارامش و حس فضایی هماهنگ ایجاد می‌کند. اما، چگونه می‌توان طراحی باغ ویلا را به گونه‌ای انجام داد که با فضای داخلی هماهنگ باشد و یک توالی بین آن‌ها بوجود آید؟ 

ارتباط فضا داخلی ویلا با محوطه

هماهنگی المان‌های طبیعی با داخل ویلا

یکی از راه‌های اصلی برای ایجاد هماهنگی بین باغ ویلا و فضای داخلی، استفاده هوشمندانه از المان‌های طبیعی است. در طراحی باغ، انتخاب گیاهان، درختان و آبنماها باید با داخل ویلا هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر در فضای داخلی ویلا از رنگ‌های طبیعی مانند سفید و خاکستری استفاده شده ، می‌توان با انتخاب گیاهانی با برگ‌های سبز تیره مانند نخل، هماهنگی رنگی را ایجاد کرد.

ایجاد پیوند بین فضای داخلی و باغ

یک باغ خوب طراحی شده نباید فقط یک فضای جداگانه باشد، بلکه باید به عنوان یک فضای متصل به فضای داخلی ویلا طراحی شود. برای این کار، می‌توان از المان‌هایی مانند پنجره‌های بزرگ، درب‌های شیشه‌ای یا فضاهای باز با نمایی بیشتر به باغ از داخل ویلا دسترسی داد. این اتصال بین دو فضا، احساس بزرگی و انسجام را تقویت می‌کند

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها