کد خبر: 708110
تاریخ انتشار :

آلمان هفت تبعه خارجی را به طراحی حملات تروریستی متهم کرد

تهران-ایرنا- دفتر دادستانی فدرال آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که برلین هفت تبعه خارجی را به طراحی حملات تروریستی از طرف شاخه خراسان گروه داعش (ISIS-K) متهم کرد.

آلمان هفت تبعه خارجی را به طراحی حملات تروریستی متهم کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، بر اساس بیانیه دفتر دادستانی فدرال، آنها قصد داشتند در آلمان و اروپای غربی حملاتی را انجام دهند، اما زمانی که مجریان قانون وارد عمل شدند، برنامه قطعی و معینی نداشتند.

طبق این گزارش، مظنونان با اعضای شاخه خراسان گروه داعش در ارتباط بودند که مسوولیت تیراندازی جمعی ماه گذشته در مسکو را بر عهده گرفت. در جریان حمله به یک سالن کنسرت در مسکو دست کم ۱۳۷ نفر کشته شدند.

به گفته بازرسان آلمانی، مظنونان پس از آغاز جنگ مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ از طریق اوکراین وارد آلمان شدند و به همراه یک عضو دیگر هلندی، یک هسته تروریستی تشکیل دادند.

در بیانیه دفتر دادستانی آلمان آمده است که آنها به طور منظم برای گفت‌وگو در مورد مقاصد خود و شناسایی مکان‌های بالقوه [برای انجام حملات] در آلمان ملاقات می‌کردند.

حمله تروریستی به تالار کروکوس در حومه مسکو، زنگ هشدار امنیتی را در شماری کشورهای اروپایی به صدا درآورده است.

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به پرتاب بمب‌های آتش زا قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در شهر کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به فاجعه انسانی منجر شد.

با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، مقام‌های مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها