کد خبر: 709249
تاریخ انتشار :

درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان

در جریان درگیری بین نیروهای مرزبانی قرقیزستانی با چوپان‌های تاجیکستان، یک نفر زخمی شد.

درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق از خبرگزاری آکی پرس، سرویس مرزی قرقیزستان اعلام کرد که مرزبانان این کشور به منظور جلوگیری از ورود چوپان‌های تاجیک که وارد منطقه «باتکن» قرقیزستان شده بودند، به سمت آنها تیراندازی کرده بودند که در جریان این تیراندازی، یک چوپان زخمی شد.

براساس این گزارش، مرزبانان قرقیزستان متوجه چوپان‌هایی تاجیکستان شدند که در ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری مرز و داخل خاک قرقیزستان، در نزدیکی روستای آک بوسوگو، به چرای گاو مشغول هستند. شهروندان تاجیکستان به درخواست مرزبانان قرقیزستان برای خروج از خاک قرقیزستان بی توجهی کردند.

در ادامه، این چوپان‌ها به جای دور شدن از مرز، شروع به پرتاب سنگ به سوی مرزبانان قرقیز کردند. یکی از چوپان‌ها ۲ یا ۳ گلوله به سمت مرزبانان قرقیزستان شلیک کرد. برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، گارد مرزی قرقیزستان تیرهای هشدار دهنده ای شلیک کرد. پس از این موضوع چوپانان تاجیک به سمت تاجیکستان عقب نشینی کردند.

در حال حاضر وضعیت در مرز بین ۲ کشور آرام گزارش شده و قرار است که نشستی بین نمایندگان تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شود.

پیشتر و در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، ارتش قرقیزستان و تاجیکستان در امتداد مرز مشترک چندین مرتبه با یکدیگر درگیر شدند. ۲ کشور از آن زمان در یک سری گفت‌وگوها برای تعیین حدود مرزی که از زمان اتحاد جماهیر شوروی تا حدی نامشخص مانده است، شرکت کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها