کد خبر: 709219
تاریخ انتشار :

ستاره ازبکی، جا پای جان وا ریو می‌گذارد (عکس)

جلال ال دین ماشاریپوف به چهره‌ای محبوب نزد هواداران استقلال تبدیل شده است.

ستاره ازبکی، جا پای جان وا ریو می‌گذارد (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، ماشاریپوف و استقلال داستان جالب و قابل توجهی دارند. ستاره ازبکی از حدود 9 سال پیش، دائما به یکی از گزینه‌های موردنظر آبی‌ها تبدیل می‌شد و از زمان حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت این تیم، اخبار فراوانی در خصوص احتمال حضور او در تهران منتشر می‌شد.

جذب ماشاریپوف با توجه به درخشش او در لباس پاختاکور، به خواسته هواداران تبدیل شده بود و حتی خود این بازیکن نیز بارها و با انتشار استوری‌های مختلف، به حضورش در استقلال چراغ سبز نشان می‌داد ولی این انتقال هر سال به تابستان سال بعدش موکول می‌شد تا اینکه با پیوستن ستاره ازبکی به النصر، رویای خرید او تقریبا از دست رفته تصور می‌شد.

ستاره ازبکستانی با درخشش در تیم متمول النصر، به یکی از مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار تیمش تبدیل شده بود. به همین دلیل، خیلی‌ها تصور می‌کردند که بازیکنی مانند ماشاریپوف با دریافت دستمزد قابل توجه در تیم عربستانی، دیگر تمایلی به حضور در لیگ ایران نخواهد داشت.

اما انقلاب بزرگ در تیم‌های سعودی و حضور ستاره‌های مطرح در این کشور، اوضاع را تغییر داد. پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر باعث جدایی مارشاریپوف از این تیم شد. ملی پوش ازبکستانی دیگر فرصتی برای حضور در ترکیب این تیم مطرح سعودی نداشت در نتیجه او تصمیم گرفت تا راهش را از النصر جدا کند.

حضور مارشاریپوف در لیگ یونان چندان برای این بازیکن موفقیت آمیز نبود. در نتیجه او برای اینکه جایگاهش را در تیم ملی ازبکستان از دست ندهد، در انتقالی غیرمنتظره به استقلال پیوست تا خواسته هواداران این تیم با تاخیر چند ساله بالاخره برآورده شود و ملی پوش ازبکی با لباس استقلال به میدان برود.

ماشاریپوف از همان دیدار نخست برابر ملوان درخشش خود را آغاز کرد. او یک گل مهم را به ثمر رساند و پس از آن نیز به مهره‌ای تاثیرگذار در ترکیب تیمش تبدیل شد. او با ارسال پاس گل یا دادن پاس‌های کلیدی به مهاجمان تیمش، موقعیت‌های زیادی را برای استقلال خلق کرد تا اینکه شب گذشته با یک سوپرگل فوق‌العاده کامبک تیم نکونام را استارت زد.

این ستاره ازبکستانی پس از گلزنی برابر ذوب آهن به شادی زاید الوصفی پرداخت. بازیکنی که در پایان بازی نیز جشن پیروزی را با بلانکو و سایر هم تیمی‌هایش برگزار کرد که نقطه اوج آن، بوسیدن لوگوی استقلال بود. این بازیکن در ادامه نیز شنل آبی با طرحی از نام و لوگوی استقلال را به پشت خود آویخت که بازتاب خوبی میان هواداران داشت.

استقلالی‌ها که از این حرکت ماشاریپوف به وجد آمده بودند، رضایت خود از تعصب این بازیکن به استقلال و تلاش‌های مثمر ثمر ستاره ازبکستانی در درون زمین را مورد ستایش قرار دادند تا مشخص شود این بازیکن به محبوبیتی بیش از قبل میان هواداران رسیده است تا شاید او بتواند در کنار فابیو جانواریو، به یکی دیگر از خارجی‌های محبوب تاریخ استقلال تبدیل شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها