کد خبر: 706839
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با علی‌محمد نمازی

اولویت‌های مردم و اولویت‌های مسئولان

یک فعال سیاسی گفت: مسئولان باید بدون فرافکنی و به صورت واقعی علت مشکلات را بررسی کنند و در صدد رفع آنها برآیند.

اولویت‌های مردم و اولویت‌های مسئولان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه‌نیوز: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و این موضوع را هیچکس نمی‌تواند انکار کند. در حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هم مردم از اوضاع کنونی راضی نیستند. حالا پرسش این است که شرایط نابسمان کنونی را چه طور می‌شود اصلاح کرد؟

علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «وضع معیشت مردم و اقتصاد کشور بسیار بد و نگران‌کننده است. شاخص‌های اقتصادی از قبیل نرخ ارز و طلا، تورم، تولید ناخالص داخلی، نقدینگی، نرخ سرمایه‌گذاری و... به شد رو به وخیم‌شدن‌اند و به نظرم به تدریج وضعیت از آستانه تحمل ملت و کشور عبور می‌کند. وقتی فردی با خانواده‌ای سه نفره با حقوقی از قرار 10میلیون تومان تنها می‌تواند حدود 13کیلو گوشت از قرار هر کیلو 700هزار تومان بخرد. بیکاری هم مزید بر علت است و بسیاری از جوانان بی‌کارند و نه می‌توانند ازدواج کنند و نه حتی خرج خود را بدهند و همچنان از جیب خانواده استفاده می‌کنند».

او ادامه داد: «در ذهن همه مردم این پرسش وجود دارد که چرا مسئولان روشن و شفاف نمی‌گویند وضع همین‌قدر بد است و سپس راهکار ارائه دهند؟ واقعیت این است که مسئولان می‌دانند اما به روی خودشان نمی‌آورند و مردم در این شرایط تصور می‌کنند اولویت‌های مسئولان کلا با اولویت‌های عمومی متفاوت است. حضرت علی و پیامبر و ائمه اطهار(ع) سعی می‌کردند سطح زندگی‌شان در حد ضعیف‌ترین طبقات جامعه باشد زیرا درد مردم را درک کنند اما در جامعه ما سطح و شکل زندگی مسئولان به کلی با مردم متفاوت است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «مسئولان باید بدون فرافکنی و به صورت واقعی علت مشکلات را بررسی کنند و در صدد رفع آنها برآیند. ما می‌توانیم تحریم نباشیم. دلیلی ندارد با دنیا در جدال باشیم. مهم‌ترین عامل وضعیت موجود تحریم‌هایی است که بر کشور و ملت تحمیل شده است. اگر اراده‌ای باشد هم به راحتی رفع می‌شود. اگر تحریم‌ها رفع شود و ما بتوانیم در حد همین عراق به صورت آزاد نفت خود را بفروشیم اوضاع بسیار بهتر می‌شود».

نمازی در پایان گفت: «اشکال در اولویت‌بندی‌هاست. مسئولان اولویت‌هایی غیر از اولویت‌های مردم دارند. مردم می‌گویند زندگی‌مان درست شود اما مسئولان اولویت‌شان ضدیت با آمریکاست یا مسئولان صرفا اصرار دارند که همان نوع حجابی که خودشان مد نظر دارند از سمت جامعه رعایت شود. به طور کلی مسئولان باید مشکلات مردم را درک کنند و در جهت رفع آنها گام بردارند و درست نیست که چون مسئولیت دارند صرفا اولویت‌های خودشان را پیگیری کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها