کد خبر: 707645
تاریخ انتشار :

تحلیل دیگران؛

زمان چیدن میوه پاسخ نظامی ایران

جاوید قربان‌اوغلی، دیپلمات بازنشسته مطرح کرد: اگر حمله اسرائیل در همین حد بماند، منازعه تمام شده است

زمان چیدن میوه پاسخ نظامی ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - جاوید قربان‌اوغلی، دیپلمات بازنشسته در گفت‌وگو با روزنامه هم‌میهن مطرح کرد:  متحدان غربی اسرائیل توانسته‌باشند مقام‌های اسرائیل را با دادن امتیازهایی قانع بکنند که واکنش انتقامی اسرائیل نباید به‌گونه‌ای باشد که منجر به شعله‌ور شدن جنگی گسترده‌تر میان ایران و اسرائیل شود.

وی افزود: موضوع اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران یکی از این امتیازها است. مسئله گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی کشورهای غربی به پیروی از آمریکا، یکی دیگر از خواسته‌های اسرائیل است که البته وقوع آن تقریباً محال است.

قربان اوغلی ادامه داد: از دیگر امتیازهایی که به اسرائیل وعده داده‌شده، این است که گزارش شده‌ آمریکایی‌ها با عملیات زمینی اسرائیل در رفح موافقت کرده‌اند.

به گفته او، اسرائیل ممکن است بدون حمایت آمریکا ضربه‌ای به منافع ایران وارد کند، اما برای یک جنگ تمام‌عیار و بلندمدت به شدت نیازمند به حمایت آمریکا است.

وی همچنین گفت: آدم باید منصف باشد، هر چند من منتقد عملکرد دولت کنونی هستم، اما دستگاه دیپلماسی در این قضیه کار فشرده‌ای را با آمریکایی‌ها شروع کرد.

این دیپلمات بازنشسته گفته: رایزنی‌ها با آمریکا نه حتی روزانه، بلکه ساعتی شده‌است. تهران به آمریکایی‌ها فهماند که باید اقدام اسرائیل را پاسخ دهد، ولی قصد جنگ ندارد، فقط و فقط به اهداف نظامی حمله می‌کند و کاملاً اقدام نظامی محدود و با اهداف مشخص انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: اگر پاسخ اسرائیل در این حد باقی بماند، به نظر من دیگر ایران پاسخی نخواهد داد. ایران سعی کرد که این حمله را خیلی کم‌اهمیت جلوه بدهد. ایران مایل نیست که دامنه جنگ را گسترش دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها