کد خبر: 707838
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

یک بحران غیر قابل پیش بینی برای سیاستمدار جنجالی

ماجرای خودسوزی یک فرد معترض در مقابل دادگاه ترامپ، تبدیل به یکی از سوژه های اصلی رسانه های آمریکایی شده است

یک بحران غیر قابل پیش بینی برای سیاستمدار جنجالی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - ماجرای خودسوزی یک فرد معترض در مقابل دادگاه ترامپ، تبدیل به یکی از سوژه های اصلی رسانه های آمریکایی شده است. نکته قابل تامل اینکه این فرد نه در مخالفت با برگزاری دادگاه ، بلکه در اعتراض به فساد سیاستمداران آمریکایی و صاحبان قدرت در این کشور دست به چنین اقدامی زده است. سخنگوی پلیس نیویورک گفت مردی که مقابل دادگاه محاکمه دونالد ترامپ خودسوزی کرد شبانه در بیمارستان درگذشت. مقامات پیش از این گفته بودند که حال او وخیم است.مردی که مقابل دادگاه محاکمه تاریخی دونالد ترامپ دست به خودسوزی زده بود یک پس از وخامت وضعیت جسمانی جان باخت.

این اتفاق روز جمعه در حالی مقابل دادگاه منهتن روی داد که روند انتخاب اعضای هیئت منصفه برای محاکمه نخستین رئیس جمهوری سابق تاریخ ایالات متحده در یک پرونده کیفری به اتمام رسیده بود.طرفداران و مخالفان ترامپ هر یک به نوعی مشغول روایتگری خود از این حادثه هستند. طرفداران ترامپ می گویند به نظر نمی‌رسد هدف از اقدام وی دونالد ترامپ بوده باشد.

صحنه خوسوزی این مرد ۳۷ ساله که نام وی مکسول آزارلو عنوان شده توسط دوربین‌های تلویزیونی نصب شده در خارج از ساختمان دادگاه و نیز توسط خبرنگاران حاضر ثبت شد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پربازدید گردید.به گفته شاهدان، این مرد چند جزوه تایپ شده از کوله‌پشتی‌اش درآورد و آن‌ها را روی هوا پرت کرد و بعد مایعی روی خود ریخت و خودش را به آتش کشید.

روی یکی از آن جزوه‌ها به «میلیاردرهای شرور» اشاره شده بود که می تواند کنایه ای به ترامپ محسوب می شود. در این میان، پلیس آمریکا به ساده سازی ماجرا روی آورده است. معاون کمیسر پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری گفت که با توجه به شواهد به دست آمده به نظر می‌رسد فردی که دست به خودسوزی زده دچار توهم بوده و می‌توان وی را یک نظریه‌پرداز توطئه دانست.در مقابل،  تصاویری پیش از خودسوزی از این فرد حین قدم زدن در اطراف دادگاه منتشر شده که دست نوشته‌ای را با مضمون «ترامپ و بایدن در صدد یک کودتای فاشیستی هستند» بلند کرده بود.دادگاه محاکمه دونالد ترامپ به پرونده اتهام پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری رئیس جمهوری سابق آمریکا به یک هنرپیشه فیلمهای مستهجن  از طریق وکیل وی مایکل کوهن به منظور جلوگیری از افشای ارتباط غیراخلاقی  ترامپ با استورمی دنیلز  اختصاص دارد.رئیس جمهوری ایالات متحده پیش‌ از این در دو پرونده دیگر، یکی با موضوع افترا در ماه ژانویه و دیگری با عنوان کلاهبرداری و تخلف مالی در ماه فوریه با محکومیت مدنی و پرداخت جریمه‌های سنگین روبرو شده بود.

اگر دونالد ترامپ در جریان رسیدگی به پرونده اتهاماتش مجرم شناخته شود حداکثر چهار سال مجازات زندان در انتظارش خواهد بود، هر چند که این پرونده تاثیری در جلوگیری از حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 و رقابت نهایی وی با بایدن نخواهد داشت! تنها در صورتی که ترامپ در پرونده کودتای انتخاباتی، آن هم به عنوان یک کودتاگر انتخاباتی محکوم شود، احتمال ممنوعیت حضور وی در رقابتهای انتخاباتی آمریکا وجود خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها