کد خبر: 707934
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

آقای حاشیه‌ساز

توییت اخیر کریمی قدوسی از سوی تحلیلگران و فعالان سیاسی در هر دو جناح، گرا دادن به دشمن در شرایط حساس کنونی تلقی شده و با واکنش‌های بسیاری همراه شد

آقای حاشیه‌ساز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - کریمی قدوسی را از باید از آن دست چهره‌های سیاسی دانست که هر بار سخن می‌گوید، جنجال به پا می‌شود. دلیلش هم آن است که اظهارات وی عموما حاوی اخباری است که بعدا تکذیب شده و نادرستی آن معلوم می‌شود یا در زمان و با لحنی نامناسب بیان شده که تبعات و عواقبی برای کشور دارد. شاهد این مدعا همین توییت اخیر وی است که با هشتک اقتدار- ایران نوشته بود : « در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.»

پر واضح است که او از ساخت سلاح هسته‌ای می‌گوید و اشاره‌اش به فتوای رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح هسته‌ای است.

بیان این حرف در شرایط کنونی که در پی تنش‌های اخیر بین ایران و اسرائیل ، گزینه نظامی علیه ایران هنوز روی میز دشمنان است و سایه جنگ بر اقتصاد و ... سنگینی می‌کند؛ تنها از چهره‌ جنجال آفرینی مثل کریمی قدوسی انتظار می‌رفت. 

از همین رو هم سخن وی با واکنش‌های بسیاری همراه شد. مثلا روزنامه دولت نوشت: «چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟»

عبدالله گنجی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟ چه لزومی دارد جای رئیس سازمان انرژی اتمی نشستن و از او عبور کردن؟ چه مشکلی از نظام و مردم حل می کنید؟ لااقل تحلیل یا مطالبه کنید. خبر مجرا، صاحب و تدبیر دیگری دارد.»

شهریار حیدری، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی نیز در واکنش به اظهارات این نماینده پرحاشیه گفت: «به عنوان عضو کمیسیون تخصصی عرض می ‌کنیم که ما هیچگونه سلاح هسته ای نه ساخته‌ایم و نه داریم؛ من تعجب می کنم از این نماینده که واقعا می خواهد کجا آزمایش کند؟ چون اطلاعات درستی ندارند حرف های غیردقیق مطرح می کنند.»

رضا نصری تحلیل‌گر حوزه سیاست خارجی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند! تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به «ماله‌کشی» متهم کنند! طرح این قبیل ادعاهای بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران است. در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟ در روزهایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشورهای جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟»

محمد فاضلی جامعه شناس نیز در توییتی به گفته اخیر کریمی قدوسی واکنش نشان داد و نوشت: «مملکت نظم و نسق دولت مدرنی ندارد که تناسب اختیار و مسئولیت، و پاسخ‌گویی در برابر سخن و عمل برقرار باشد. کسانی درباره راهبردهای سیاست خارجی و نظامی خبر - غلط یا درست- می‌دهند که نه اختیار دارند نه مسئولیتش را می‌پذیرند. عقوبت هم نمی‌شوند. بی‌دولتی راهبرد است، عوارض فشل بودن یا چه؟»

علی قلهکی، فعال فضای مجازی در واکنش به این توئیت  کریمی قدوسی نوشت: «‌‎یکبار در حرم حضرت معصومه در کنار مزار آیت الله بهجت (ره) دیدم شما رو. با ذکر چند موضع گیری بسیار اشتباه‌تان در کسوت عضویت کمیسیون امنیت ملی و نمایندگی مردم مشهد، قبول کردید اشتباه می‌روید و تندروی دارید! یادتان است در ادامه چه گفتید؟! گفتید: “من دیپلمات نیستم، انقلابی‌ام!»

همینطور محمدرضا مهاجر، فعال فضای مجازی نیز در واکنش به این توییت نوشت: «‌‎آیا این مصداق همکاری با رژیم صهیونیستی است؟»

جواد امام نیز نوشت: «درباره انگیزه و پشت‌پردهٔ نوشتهٔ پایداری‌چیِ خودامنیتی‌پندار نمی‌توان نظری داد. ‌تعجب می‌کنم از کسانی‌که می‌خواستند/می‌خواهند سیاست خارجی کشور و کمیسیون امنیت ملی مجلس را ‌با این تفکر اداره کنند.»

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها