کد خبر: 649980
تاریخ انتشار :

حجاب استایل چیست؟

حجاب استایل چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

حجاب استایل پدیده‌ای است که این روزها خیلی شاهد آن در جامعه هستیم و از آن صحبت می‌شود. همان‌طور که در انواع استایل مدها و ترندها در حال تغییر هستند در حجاب استایل نیز تغییرات چشمگیری مشاهده می‌شود. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که این پدیده بیشتر بر روی تبلیغات و جلب‌توجه در کنار حفظ حجاب تمرکز دارد. درصورتی‌که این موضوع با اصل حجاب در مغایرت است.

حجاب استایل چیست؟

حجاب یعنی ایجاد جاذبه ننمودن

حجاب در لغت به معنی پرده یا مانع است و در اصل به معنی پوشیدگی می‌باشد. به عبارتی حجاب ایجاد جاذبه ننمودن و پوشش کامل به‌استثنای دست و صورت است. هنگامی که ما به این حجاب نگین و گل می‌زنیم و به هزاران مدل و روش متفاوت تزئینات می‌کنیم معنا و مفهوم حجاب کاملاً عوض می‌شود و نمی‌توان آن را حجاب نامید.

به‌طورکلی حجاب استایل‌ها یا حجاب‌های لاکچری دو گروه هستند. گروه اول افرادی هستند که به‌صورت ناآگاهانه و جهت گذراندن امورشان به تولید مانتوهای کوتاه و جلوباز می‌پردازند. همچنین افرادی که انگیزه دینی و انقلابی ندارند، اما چادر تولید می‌نمایند. اما گروه دوم افرادی هستند که با دانش، اطلاعات کامل و آگاهانه اقدام به تولید محصولات و ملزومات حجاب می‌کنند. از جدیدترین این محصولات می توان به مقنعه حجاب ، توربان و هدشال مجلسی اشاره کرد. قیمت هد شال مجلسی و انواع توربان مناسب تر از بعضی مقنعه ها یا روسری می باشد.

البته لازم به ذکر است که توربان و هد شال مجلسی در مراسم خاص و شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

ضربه حجاب استایل‌ها به حجاب می‌تواند بیشتر از مخالفان باشد

متأسفانه باید بگوییم ضربه‌ای که حجاب استایل‌ها می‌توانند به اعتقادات و حجاب مردم و زنان سرزمینمان وارد نمایند خیلی سنگین‌تر از اقدامات و کارهای مخالفان حجاب و اسلام خواهد بود. به‌طوری‌که بعضی از مدل‌ها و پوشش‌های ارائه شده توسط این گروه از تولیدکنندگان که از آن به‌عنوان حجاب لاکچری یاد می‌کنند بسیار مخرب است و تأثیرات نامطلوبی بر مفهوم حجاب در جامعه دارد.

5

ضربه حجاب استایل‌ها به حجاب می‌تواند بیشتر از مخالفان باشد

حجاب استایل، تبلیغ حجاب یا تحریف آن؟

حجاب استایل باوجوداینکه اعضایی از بدن یک زن مسلمان را که باید پوشیده باشد را می‌پوشاند اما سازگاری چندانی باروح حجاب اسلامی ندارد، زیرا حجاب به‌عنوان یک مانع از دیده‌شدن عمل می‌کند، این در حالی است که حجاب استایل ابزاری است که باعث دیده‌شدن می‌شود که با یکدیگر در تضاد هستند.

بر اساس بیانات بزرگان و فتاوای مراجع حجاب مانعی است که زن مقابل نامحرم دیده نشود و خودنمایی زن در برابر نامحرم را حرام می‌دانند؛ اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا صحیح و منطقی می‌باشد که حجابی که هدف آن جلوگیری از جلب‌توجه و خودنمایی زنان در جامعه است خود موجب جلب‌توجه شود. آیا این فرایند تبلیغ حجاب است یا تحریف آن؟ باتوجه‌به اینکه بر اساس دین اسلام جلب‌توجه لباس زنان حرام و ممنوع است، بنابراین حجاب استایل که بر چشم‌نواز بودن برای مخاطب تاکید دارد نوعی بدحجابی محسوب می‌شود.

فواید حجاب استایل

پیروان و طرف‌داران حجاب استایل ایرانی معتقد هستند که این سبک پوشش فوایدی دارد و دلایل خاصی برای استفاده از آن دارند. آن‌ها می‌گویند که به این روش ضمن حفظ حجاب زیبایی خود را حفظ می‌کنند و جلوه خاصی داشته باشند. این موضوع و نوع پوشش حتی باعث می‌شود افرادی که مخالف حجاب هستند نظرشان عوض شود و تمایل بیشتری به حفظ حجاب داشته باشند.

برخی از طرف‌داران حجاب استایل می‌گویند ما تا پیش‌ازاین فکر می‌کردیم که نمی‌توان با رعایت حجاب همچنان خوش‌تیپ بود، اما این سبک نشان داد که چنین چیزی غیرممکن نیست. همچنین برخی با مشاهده زنانی که شال و روسری‌های خود را به مدل‌های مختلف می‌بندند و از رنگ‌های شاد و جذاب استفاده می‌کنند به این باور می‌رسند که پیروان حجاب استایل روحیه شاد و پر نشاطی دارند.

 تمامی این موارد درست است، اما موضوعی که همچنان وجود دارد این است که تبلیغ حجاب به چه قیمتی می‌خواهد انجام شود. آیا صحیح است برای تغییر نظر عده‌ای از افراد و روی‌آوردن آن‌ها به یک امر دینی به تغییر دین مطابق با ذائقه آن‌ها پرداخته شود. پاسخ کاملاً واضح و روشن است که این روش کاملاً اشتباه است.

آثار و پیامدهای حجاب استایل در جامعه

مد حجاب یا به عبارتی حجاب استایل می‌تواند پیامدها و آثار مخربی بر جامعه داشته باشد. هنگامی که اینفلوئنسرها در فضای مجازی این سبک از پوشش و حجاب را ترویج دهند و به تبلیغ برندهای مختلف بپردازند کم‌کم این نوع پوشش به سطح جامعه نیز کشیده خواهد شد و در میان خانواده‌های مذهبی جا باز می‌کند. در نتیجه به‌مرور لباس‌های آن‌ها تنگ‌تر و بدن‌نماتر خواهد شد که می‌تواند آثار نامطلوبی داشته باشد.

·به ‌وجود آمدن نیاز کاذب در جامعه

یکی از پیامدهای نامناسب حجاب استایل این است سطح رضایت ‌مندی قشر ضعیف جامعه از زندگی کاسته می‌شود و به اندوه و حسرت تبدیل می گردد. به‌طوری که در واقع حجاب به‌وسیله‌ای تبدیل خواهد شد که اختلاف طبقاتی در جامعه را به‌خوبی نمایان می‌کند. همچنین حجاب استایل موجب چشم و هم‌چشمی، مصرف‌گرایی و مدگرایی در جامعه نیز خواهد شد.

·متزلزل شدن بنیاد خانواده

خانواده جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد و جامعه اسلامی همواره در تلاش است شرایطی را در سطح جامعه فراهم نماید تا بنیاد خانواده حفظ گردد. همان‌طور که می‌دانید نیمی از جمعیت جامعه را مردان تشکیل می‌دهد و زنان و مردان با هم روبرو خواهند شد؛ بنابراین لازم است که برای جلوگیری از متزلزل شدن بنیاد خانواده زنان مسلمان حجاب خود را حفظ نمایند و با پوشش کامل و مناسبی در سطح جامعه حضور یابند تا بدین ترتیب به حفظ آرامش خود و خانواده کمک کنند.

سخن پایانی

در پایان می‌توان گفت که مسئله حجاب و پوشش در جوامع اسلامی بسیار اهمیت دارد و باید توسط زنان و مردان جامعه رعایت شود. همچنین نهادهای مسئول نیز موظف هستند با ساماندهی قوانین مد و سبک پوشش ایرانی اسلامی شرایطی را در جامعه ایجاد کنند که لباس‌های مناسب عرضه شود تا زنان و دختران جامعه بتوانند پوششی زیبا و اسلامی داشته باشند، زیرا ترویج حجاب استایل در جامعه عواقب مخرب و جبران‌ناپذیری خواهد داشت و سود و منفعت آن تنها برای مخالفان اسلام و کاسبان بازار خواهد بود؛ بنابراین نیاز است که هر چه سریع‌تر پیش از آنکه در سطح جامعه ترویج یابد با آن مقابله گردد.

بانوان ایرانی که می‌خواهند چادر و ملزومات حجاب که مطابق با مفهوم حجاب هستند را تهیه کنند می‌توانند به وب ‌سایت حجاب خورشید https://hejabkhorshid.com/ مراجعه نمایند. این مجموعه سابقه‌ای درخشان در زمینه عرضه انواع مقنعه و سایر ملزومات حجاب با کیفیتی عالی و قیمتی مقرون ‌به ‌صرفه دارد؛ بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر به آن مراجعه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها