کد خبر: 664460
تاریخ انتشار :

قیمت دوج کوین چطور تعیین می‌شود؟

قیمت دوج کوین چطور تعیین می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعضی وقت‌ها در بازار ارز دیجیتال نمی‌شود قیمت یک رمزارز را درست و بر طبق معیار‌های مشخصی پیش‌بینی کرد. این‌چنین ارز دیجیتال‌هایی را میم کوین می‌نامند. یعنی ارز‌هایی که از روی یک تصویر بامزه اینترنتی برای شوخی ایجاد شده‌اند. دوج کوین یکی از همان میم‌ کوین‌های معروف بازار است. خرید دوج کوین در میان کاربران رواج فراوانی پیدا کرده است. مخصوصاً پس از آنکه بیلیونر معروف، ایلان ماسک، توییتی در پشتیبانی و حمایت از دوج کوین نوشت قیمت این ارز رشدی چشمگیر داشت. ارز دیجیتال doge ابتدا به عنوان یک شوخی با بیت کوین ایجاد شد اما پس از آن در بازار باقی ماند و اکنون بسیاری از افراد دنبال قیمت دوج کوین هستند تا آن را بخرند و در آن سرمایه‌گذاری کنند. شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که قیمت دوج کوین چطور تعیین می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم تا درباره این‌که چطور تعیین قیمت دوج کوین صورت می‌گیرد صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید برای خرید دوج کوین به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید.

کمی درباره تاریخچه دوج کوین بدانیم

بازار کریپتوکارنسی همیشه به جذابیت الانش نبود. در سال 2013 همه چیز متفاوت بود. همه چیز خیلی جدی پیش می‌رفت و اصول اولیه بازار‌های مالی در کریپتوکارنسی جریان داشت. به گفته بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس وقتی که ارز دیجیتال doge به وجود آمد کاملاً همه چیز تغییر کرد. ابتدا دوج کوین می‌خواست تا چالشی برای بیت کوین باشد. سازندگان دوج کوین باور داشتند که پروژه‌های ارز دیجیتال باید سرگرم‌کننده نیز باشند. ارز دیجیتال doge در ششم دسامبر سال 2013 کارش را آغاز کرد.

خالقان و بنیان‌گذاران دوج کوین برای توکن خود از یک میم اینترنتی استفاده کردند. جکسون پالمر (Jackson Palmer) کسی است که نقش ویژه‌ای در به وجود آوردن ارز دیجیتال دوج کوین داشته است. او به همراه بیلی مارکوس (Billy Markus) کار این توکن معروف و محبوب را آغاز کرده است. بیلی بعد از به وجود آوردن پروژه‌اش برای این‌که بیشتر با خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو شوخی کند، نام خود را شیبتوشی ناکاموتو انتخاب کرد.

کسانی که در ابتدا توسعه‌دهنده دوج کوین بودند هیچ قصدی برای پیشرفت دادن آن نداشتند. خرید دوج کوین در آن زمان در حد یک بازی و سرگرمی دوستانه بود. ولی بعد از یک مدت خرید دوج کوین حامیانی پیدا کرد و از آن روز به بعد اوضاع برای این ارز دیجیتال تغییر کرد.

 

2

داستان قیمت دوج کوین چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم قیمت بعضی از ارز‌های دیجیتال غیرقابل پیش‌بینی است. قیمت ارز دیجیتال doge نیز با توجه به این‌که معمولاً بر اساس هیجانات بازار شکل می‌گیرد، نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی داشته باشد. قیمت دوج کوین تا حد زیادی بسته به هیجانات بازار است به همین دلیل خرید دوج کوین می‌تواند با سختی‌هایی همراه باشد.

در تاریخچه قیمت دوج کوین باید برگردیم به سال 2013 و زمانی که این ارز دیجیتال با قیمت 0.00026 به فروش می‌رسید. به گفته بلاگ صرافی ایرانی wallex، در ژانویه 2014 و کمتر از یک هفته قیمت آن 600 درصد افزایش داشته است. قیمت دوج کوین در سال 2015 روندی سقوطی داشت و یک سال طول کشید تا دوباره سیر صعودی خود را پیدا کند. در ژانویه 2016 سه بار افزایش قیمت داشته است و نهایتاً با ارزشی معادل 0.00023 آن سال را به پایان رساند.

در سال 2018 اوج قیمت دوج کوین تجربه شد و چیزی معادل 0.0167 قیمت ارز دیجیتال doge بود. رشدی 700 درصدی که از سال 2017 آغاز شده بود. خرید دوج کوین رواج بیشتری پیدا کرد و در سال 2021 به بهترین شکل عملکرد این ارز دیجیتال را شاهد بوده‌ایم. در 2 ژانویه 2021 ارز دوج کوین به قیمت 0.01 دلار رسید. دوج کوین در مدتی کوتاه تبدیل شد به یکی از پنج ارز بزرگ بازار کریپتوکارنسی. این‌ها همه در کنار یکدیگر نشان می‌دهند که چرا دوج کوین ارز دیجیتال مهمی است و شبکه آن می‌تواند در آینده مهم باشد.

قیمت دوج کوین حتی در برخی از پیش‌بینی‌ها در طی پنج سال آینده به 1.5 دلار می‌رسد. به نظر می‌رسد که ارزش ارز دیجیتال doge در آینده بیشتر خواهد بود و عواملی در این مسأله دخیل هستند. اول از همه می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران و ثروتمندان جهان یعنی ایلان ماسک با اظهار نظری در مورد خرید دوج کوین و پشتیبانی و حمایت از این رمزارز سبب شده است که بسیاری به آن علاقه‌مند شوند. ماسک باور دارند که دوج کوین یک ارز دیجیتال مردمی است و چون خرج کردن آن راحت‌تر است، می‌تواند برای مبادلات مالی ساده‌تر باشد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که حدود 2000 معامله‌گر هم اکنون در بازار دوج کوین فعالیت می‌کنند. این تعداد به گفته بلاگ والکس افزایش خوبی داشته است. شرکت تسلا در سال 2021 اعلام کرد که برای پرداخت کالا ارز دیجیتال doge را می‌پذیرد. علاوه بر تسلا شرکت‌های دیگری نیز دوج کوین را به عنوان راهی برای خرید و فروش کالا پذیرفته‌اند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را قدری بیشتر با یکی از ارز‌های دیجیتال محبوب بازار یعنی دوج کوین آشنا کنیم. ارز دیجیتال doge نوعی میم کوین است که از سال 2013 کار خود را به عنوان یک شوخی در مقابل بیت کوین آغاز کرد ولی پیشرفت‌هایش سبب شد که امروزه تبدیل به یکی از گزینه‌های اصلی ارز‌های دیجیتال در بازار شود. خرید دوج کوین برای بسیاری از افراد یکی از بهترین شیوه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی است. شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت دوج کوین به صرافی والکس مراجعه کنید. اگر می‌خواید اقدام به خرید دوج کوین کنید خوب است بدانید که قیمت دوج کوی ن بیشتر بر اساس هیجانات تنظیم می‌شود و به همین دلیل بهتر است قیمت ارز دیجیتال دوج  به doge به صورت لحظه ای را دنبال کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها