کد خبر: 687988
تاریخ انتشار :

پوتین: کشورهای غربی با دست خود سیستم تجارت و روابط مالی را از بین می‌برند

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه غرب در حال از بین بردن سیستم تجاری و مالی خود است، این واقعیت را مهم دانست که فضای همکاری تجاری واقعی بین کشورهایی که تحت هیچ فشار خارجی نیستند، اما منافع ملی خود را دنبال می‌کنند، در جهان در حال گسترش است.

پوتین: کشورهای غربی با دست خود سیستم تجارت و روابط مالی را از بین می‌برند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز، سه شنبه، در سخنرانی خود در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک، ابراز عقیده کرد که کشورهای غربی با دست خود در حال از بین بردن سیستم تجارت و پیوندهای مالی که خودشان ایجاد کرده‌اند، هستند.

وی یادآور شد: «من و شما شاهد هستیم که چگونه اقتصاد جهانی در سال‌های اخیر تغییر اساسی کرده و همچنان در حال تغییر است، از جمله به این دلیل که برخی از کشورها، در وهله نخست کشورهای غربی، البته با دستان خودشان، در حال تخریب سیستم مالی، تجاری و اقتصادی هستند که خود به طرق مختلف ایجاد کرده و گسترش داده‌اند.»

وی اهمیت این واقعیت را یادآور شد که در این زمینه، فضای همکاری تجاری واقعی بین کشورهایی که تحت هیچ فشار خارجی نیستند، اما منافع ملی خود را دنبال می کنند، در جهان در حال گسترش است.  پوتین تاکید کرد که تعداد چنین کشورهایی در مناطق مختلف جهان روز به روز افزایش پیدا می‌کنند.

رئیس‌ جمهوری روسیه همچنین به تجار و بازرگانانی که در غرب با فشار مواجه هستند، گفت که سرمایه‌گذاری در  روسیه امن‌تر و بهتر است. وی اصرار کرد: «روی همان چنگکها پا نگذارید.» به گفته وی، صحبت بر سر پروژه های زیرساختاری در مقیاس بزرگ و پروژه های محلی توسعه شهری و گردشگری است.

بیشتر بخوانید

پوتین: اکثریت جهان از فشار و فریبکاری غرب خسته شده‌اند/ قوانین غرب "استعمار در یک بسته جدید" است

پوتین: چالش‌های امنیتی ناشی از ماجراجویی‌های ژئوپلیتیک غرب است/ اکثر کشورها آماده دفاع از حاکمیت خود هستند

پوتین: روسیه برای ادامه همکاری نظامی با دیگر کشورها آمادگی دارد

پوتین همچنین توسعه مناطق شرقی روسیه یک اولویت نامید و دولت را موظف کرد که اکتشافات زمین شناسی در منطقه سیبری و شرق کشور را در بخش‌های  جداگانه مورد مطالعه زیرزمینی قرار داده و استراتژی جامعی در این زمینه تدوین کند. 

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: تا پایان سال 2030، تولید گاز مایع LNG در قطب شمال روسیه باید سه برابر شود و به 64 میلیون تن در سال برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها