کد خبر: 687368
تاریخ انتشار :

محمد صلاح از نودمین بازی ملی معاف شد

تیم ملی مصر اعلام کرد که محمد صلاح از حضور در دیدار با اتیوپی در آخرین مسابقه مقدماتی جام ملت‌های آفریقا، معاف شد.

محمد صلاح از نودمین بازی ملی معاف شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، تیم ملی مصر در شرایطی وارد دیدار با اتیوپی خواهد شد که با 12 امتیاز در صدر گروه D مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا قرار دارد و رسما به این رقابت‌ها راه یافته است.

با تصمیم روی ویتوریا، سرمربی پرتغالی تیم ملی مصر، با توجه به صعود مصر به جام ملت‌های آفریقا، محمد صلاح در دیدار برابر اتیوپی استراحت می‌کند و در بازی دوستانه مصر با تونس که قرار است 12 سپتامبر برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

نکته جالب اینکه ویتوریا اولین مربی‌ای نیست که تصمیم می‌گیرد صلاح را از شرکت در یک مسابقه یا اردوی تیم ملی معاف کند و پیش از این هکتور کوپر، سرمربی آرژانتینی سابق تیم ملی مصر، در بازی با غنا در آخرین بازی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و پس از اطمینان از صعود تیمش، به ستاره لیورپول استراحت داد.

خاویر آگیره مکزیکی نیز که به عنوان جانشین کوپر هدایت مصر را بر عهده گرفت، تصمیم گرفت صلاح را از شرکت در دیدار مقابل سوازیلند در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا 2019 معاف کند.

همچنین حسام البدری نیز اقدام کوپر و آگیره را تکرار کرد و صلاح را از اردوی اکتبر 2019 معاف کرد؛ جایی که تیم ملی مصر یک بازی دوستانه برابر بوتسوانا داشت.

اما این‌بار تصمیم روی ویتوریا انتقادات بسیاری را به دنبال داشت، به خصوص که رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در ابتدای راه است و تیم‌ها بازی‌های زیادی انجام نداده‌اند که باعث خستگی بازیکنان‌شان شده باشد و صلاح نیاز به استراحت داشته باشد.

موضوعی که انتقادات را افزایش داده، این است که ویتوریا بر اهمیت پیروزی در دیدار مقابل اتیوپی برای بهبود رده‌بندی تیم تاکید دارد و همین باعث می‌شود ویتوریا بتواند از محمد صلاح در این دیدار استفاده کند.

محمد صلاح تاکنون 88 بازی برای تیم ملی مصر انجام داده که در این مدت 49 گل به ثمر رساند و 29 پاس گل داده است. ستاره لیورپول در حال حاضر پس از حسام حسن که 68 گل برای مصر به ثمر رسانده، در رده دوم برترین گلزنان تیم ملی مصر در طول تاریخ قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها