کد خبر: 690025
تاریخ انتشار :

چین از 200 طلا عبور کرد: حدنصاب استثنایی

با پیروزی قاطع تیم زنان چین در فینال بازی‌های هانگژو، تعداد مدال‌های چینی‌ها در بازی‌های آسیایی به عدد ۲۰۰ رسید.

چین از 200 طلا عبور کرد: حدنصاب استثنایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، در فینال بازی‌های والیبال آسیایی هانگژو تیم والیبال زنان چین با نتیجه سه بر صفر ژاپن را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید. آنها ۱۵-۲۵، ۲۱-۲۵ و ۲۱-۲۵ رقیب دیرینه خود را شکست دادند.

به این ترتیب تیم والیبال زنان چین با قهرمانی در بازی‌های آسیایی هانگژو از مدال طلایش در بازی‌های جاکارتا دفاع کرد و نهمین مدال طلای تاریخ خود را از بازی‌های آسیایی گرفت.

تیم ژاپن آخرین مدال طلای خود را در بازی‌های بانکوک ۱۹۷۸ به دست آورده بود و امیدوار بود بعد از ۴۵ سال دوباره به مقام قهرمانی آسیا برسد اما درخشش زنان چین که از سوی تماشاگران خودی نیز حمایت می‌شدند، این رویا را بر باد داد.

حالا چین با ۲۰۰ مدال طلا، صدرنشین بلامنازع جدول مدال‌های بازی‌ها است؛ طوری که مجموع مدال‌های ژاپن (۵۱) و کره (۴۱) به اندازه نصف طلاهای چینی‌ها نیز نیست.

طبق پیش‌بینی‌های قبلی قرار بود آنها کمی بیشتر از ۱۸۰ مدال طلا در این مسابقات به دست بیاورند اما با وجود ناکامی در برخی از رشته‌ها مثل بسکتبال و والیبال مردان و بدمینتون مردان، درخشش ورزشکاران آنها در رشته‌های دیگر رکورد تاریخی آنها را به ثبت رساند. چین یک قدرت بزرگ در ورزش جهان نیز محسوب می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها