کد خبر: 692108
تاریخ انتشار :

شاگرد کی روش: امیدوارم سالم ال دو سری مرد سال شود

کاپیتان تیم ملی قطر ابراز امیدواری کرد که سالم ال دو سری مرد سال فوتبال آسیا شود.

شاگرد  کی روش: امیدوارم سالم ال دو سری مرد سال شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، سالم الدوسری در آرزوی تبدیل شدن به اولین عربستانی‌ای است که پس از ناصر الشمرانی در سال 2014، جایزه بهترین فوتبالیست آسیا را برنده می‌شود. او باید با المعز علی قطری و متیو لکی استرالیایی رقابت کند. مراسم اهدای این جایزه پس از چهار سال وقفه به دلیل اپیدمی "کووید-19" مجددا برگزار می‌شود.

این جایزه با توجه به دستاوردهای کسب شده بازیکنان در سال 2022 اهدا می‌شود. مراسمی که قرار است فردا و در دوحه قطر برگزار شود. الدوسری (32 ساله) که هواداران و رسانه‌های داخلی به او لقب تورنادو داده‌اند، در سال‌های اخیر به نماد فوتبال عربستان تبدیل شده است و با وجود قراردادهای بین المللی بزرگ در لیگ عربستان، موفق شده درخشش خود را در دو فصل گذشته حفظ کند.

الدوسری که به انجام حرکات زیبای آکروباتیک و پشتک زدن در هوا به هنگام گلزنی شهرت دارد، گل پیروزی تاریخی 2-1 عربستان مقابل آرژانتین در جام جهانی قطر را به ثمر رساند. در یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ این مسابقات، سعودی‌ها برابر یاران لیونل مسی به پیروزی رسیدند که در نهایت عنوان قهرمانی را به دست آورد.

الدوسری با باز کردن دروازه آرژانتین، شمار گل‌هایش در جام جهانی را به عدد سه رساند و در این زمینه با سامی الجابر به عنوان بهترین گلزن تاریخ عربستان در جام جهانی برابری کرد. او همچنین در سال 2022 با گلزنی برابر فلامینگو، موفق شد الهلال را به فینال جام جهانی باشگاه‌ها برساند.

او همچنین در فصل 2021-2022 قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان شد. الدوسری در مسیر راهیابی الهلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 نیز چهار گل به ثمر رساند و سه پاس گل داد، اما شاید نقطه سیاه کارنامه او، اخراج شدن در بازی رفت مسابقه فینال برابر اوراوا ردز و از دست دادن بازی برگشت بود.

از سوی دیگر، المعز علی نیز این رویا را دارد تا پس از هموطنش اکرم عفیف، که آخرین جایزه را در سال 2019 و قبل از توقف این مراسم کسب کرد، تکرار کرده ولی او اعتراف کرد که بدش نمی‌آید اگر سالم الدوسری برنده این عنوان شود.

المعز (27 ساله) با رسیدن به 42 گل ملی در اواخر سال 2022 و حضور در جام جهانی، به یک گلزن تاریخی برای تیم ملی قطر تبدیل شد اما عملکرد این تیم ضعیف بود و در همان مرحله گروهی حذف شد. این بازیکن پس از سه شکست قطر، به رویای خود یعنی گلزنی در جام جهانی دست پیدا نکرد. مهاجم بلند قامتی با گلزنی در چهار تورنمنت قاره‌ای مختلف، به دستاوردی استثنایی دست یافت.

المعز با پیراهن تیم الدحیل در فصل 2022-2023 از رکورد 200 گل عبور کرده و به تیمش کمک کرد فصل گذشته چهار عنوان قهرمانی محلی را کسب کند و برای اولین بار در تاریخ باشگاه و در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه نهایی برسد.

المعز در خصوص رقابت با الدوسری به شبکه ورزشی عربستان سعودی (SSC) گفت: مهمترین چیز برای من این است که جایزه در خاورمیانه بماند و به استرالیا نرسد. فکر می‌کنم سالم به این جایزه نزدیک‌تر است، او در سال‌های اخیر با عدم نامزدی در این جایزه مورد ظلم قرار گرفت و اگر برنده آن شود خوشحال خواهم شد.

پس از آنکه متیو لکی با استرالیا در جام جهانی نتایج بهتری نسبت به عربستان و قطر کسب کرد، شانس بیشتری برای کسب این عنوان دارد. او امیدوار است به اولین استرالیایی تبدیل شود که جایزه بهترین بازیکن آسیا را پس از ساشا اوگنینوسکی در سال 2010 کسب می‌کند.

لکی گل پیروزی بخش استرالیا مقابل دانمارک را در پایان مرحله گروهی به ثمر رساند که جواز حضور استرالیا در دور حذفی را کسب کرد. او همچنین در سال 2022 یک فصل داخلی موفق را پشت سر گذاشت و با زدن 9 گل و 4 پاس گل، به ملبورن سیتی کمک کرد تا قهرمان لیگ استرالیا شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها