کد خبر: 695054
تاریخ انتشار :

پپ قانونش را شکست: این ستاره استثناست!

درخشش جرمی دو کو، ستاره منچسترسیتی، باعث شده که پپ گواردیولا بیشتر از هر بازیکنی به او اعتماد کند.

پپ قانونش را شکست: این ستاره استثناست!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، گواردیولا همیشه در سرکوب ویژگی‌های انفرادی بازیکنان به سود تیمش موفق بوده و شاید بهترین نمونه از این کار ریاض محرز و جک گریلیش باشند. 

هر دوی این بازیکنان زمانی که از لسترسیتی و استون ویلا به سیتی ملحق شدند سبک بازی هیجانی و غیر قابل پیش‌بینی خاص خودشان را داشتند اما در طول زمان توانستند با سبک معمول سیتی سازگار شوند چون قوانین خاص سرمربی این تیم باعث شد که مجبور به حذف توانایی‌های خودشان باشند. 

اما به نظر می‌رسد که جرمی دوکو از این قاعده مستثنی است. وقتی این وینگر بلژیکی در تابستان گذشته از باشگاه فرانسوی رن به سیتی پیوست، انتظار می‌رفت که در اولین فصل حضورش مشغول یادگیری قوانین خاص گواردیولا باشد اما حالا به نظر می‌رسد که پپ برنامه ویژه‌ای برای او دارد و به همین دلیل آزادی عمل بیشتری در اختیارش گذاشته است. 

در واقع دوکو توانسته است در ماموریتی که برعهده داشت موفق شود. او تا به حال تنها در هشت بازی از 13 بازی سیتی در لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار گرفته اما توانسته 35 دریبل را به نام خودش ثبت کند که بیشتر از هر بازیکن دیگری در این رقابت‌ها است. 

گواردیولا پیش از این تاکید کرده بود که او خواهان جذب این بازیکن نبوده، بلکه این تصمیم از سوی مدیر ورزشی سیتی گرفته شده اما مشخص است که حالا از داشتن او در تیمش بسیار خوشحال است و این موضوع را بارها در مصاحبه‌هایش نشان داده است. 

با این حال، این مربی اسپانیایی به این نکته هم اشاره کرد که کارهای فانتزی مانند دریبل زدن هم تا زمانی در زمین انجام خواهد شد که به سود تیم باشد: «یافتن بازیکنانی که توانایی دریبل زدن داشته باشند دشوار است چون خواسته مربی این است که توپ از دست نرود. من از بازیکنانی که در فاصله 60 متری دروازه دریبل می‌زنند خوشم نمی‌آید اما در داخل محوطه جریمه می‌توان این ریسک را انجام داد.»

دوکو در این فصل عملکرد بسیار خوبی در ترکیب منچسترسیتی داشته و یکی از درخشان‌ترین بازیکنان این تیم در جریان تساوی 1-1 برابر لیورپول هم بود. او توانست بارها از سد ترنت الکساندر آرنولد عبور و پیش‌روی کند. 

در واقع این نبردی بین دوکو و الکساندر آرنولد بود و با وجود این که می‌توان او را برنده این نبرد دانست اما در نهایت این آرنولد بود که موفق شد گل تساوی تیمش را در فاصله 10 دقیقه تا پایان این دیدار به ثمر برساند. 

آمار این مدافع لیورپول در این فصل در زمینه دریبل خوردن از حریفان چندان خوب نبود و دوکو هم از این ویژگی به‌طور کامل و خصوصا در نیمه اول استفاده کرد و همین باعث شد که یورگن کلوپ تصمیم به استفاده از ابراهیما کوناته برای حمایت از آرنولد بگیرد تا کار را برای ستاره سیتی سخت کرده باشد. 

سیتی حالا دو گزینه جذاب در بال چپ دارد. دوکو مهارت بالا، سرعت عالی و آزادی عمل زیاد برای بازی در اختیار دارد و گریلیش هم سبک بازی خاصی پیدا کرده که بسیار به سود تیم است. این به سود گواردیولا است که دو ستاره در این پست داشته باشد تا بتواند در برابر سبک بازی متفاوت حریفان به خوبی از آن‌ها استفاده کند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها