کد خبر: 696588
تاریخ انتشار :

جام باشگاه‌های جهان: تاج‌گذاری مخوف‌ترین تیم دنیا

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، پروجا قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد.

جام باشگاه‌های جهان: تاج‌گذاری مخوف‌ترین تیم دنیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در فینال مسابقات جام باشگاه‌های جهان در فصل ۲۰۲۳ تیم پروجا ایتالیا با برتری مقتدرانه و سه بر صفر مقابل میناس برزیل، عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

تیم پروجا که بدون دادن حتی یک ست راهی فینال شده بود، همچون دور مقدماتی توانست با نتیجه سه بر صفر و با نتایج ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۹ از سد میناس برزیل بگذرد و عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را مال خود کند. پروجا در دوره قبلی مسابقات نیز توانسته بود قهرمان این مسابقات شود و این دومین بار در تاریخ این باشگاه است که به این عنوان دست پیدا می‌کنند.

در این مسابقه کمیل سمنیوک دریافت کننده لهستانی پروجا با کسب چهارده امتیاز بهترین بازیکن تیمش بود و در تیم میناس برزیل سانچز کوبایی با ده امتیاز روز متوسطی را سپری کرد. اوله پلوتینِتسکی نیز برای پروجا ایتالیا دوازده پوئن به دست آورد.

بدین ترتیب پروجا از ایتالیا قهرمان، میناس برزیل دوم، سانتوری سانبردز ژاپن سوم، هالک بانک ترکیه چهارم و‌ احمد آباد و سادا کروزیرو مشترکا پنجم شدند. ناکام بزرگ مسابقات هالک بانک ترکیه بود که با داشتن چندین ستاره از جمله نیمیر عبدالعزیز و اروین انگاپت دستش از کسب مدال کوتاه ماند. تیم‌های ایتالیایی پرافتخارترین تیم‌های این تورنمنت هستند.

قهرمانی پروجا در حالی به دست آمد که زاکسا و‌ یاستربسکی ونگل لهستان نماینده‌های باشگاه‌های اروپا در این مسابقات بودند که با انصراف این دو تیم‌ لهستانی فرصت به پروجا و هالک بانک ترکیه رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها