کد خبر: 719827
تاریخ انتشار :

یک نماینده مجلس توضیح داد:

قیمت دلار به زیر ۲۸ هزار و ۵۰۰ خواهد رسید ؟!

یک نماینده مجلس گفت: هر سیاست یک سری منافع و یک سری هزینه دارد. اگر منافع آن سیاست از هزینه‌های آن سیاست بیشتر شد آن موقع در اقتصاد توجیه می‌شود که آن سیاست اجرا شود.

قیمت دلار به زیر ۲۸ هزار و ۵۰۰ خواهد رسید ؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دولت‌ها نباید اجازه دهند مردم پولشان را برای حفظ ارزش، تبدیل به دلار، طلا و خانه بکنند

حسین صمصامی، نماینده مجلس در گفتگو با خبرفوری بیان داشت: دولت‌ها باید از سفته‌بازی جلوگیری کنند و نگذارند مردم پول را برای حفظ شدن ارزش تبدیل به دارایی بکنند.

وی افزود: در اقتصاد معنی ندارد که ما درآمدهای زیاد بادآورده در کوتاه مدت داشته باشیم.

در کشور ما افزایش نرخ دلار عامل تورم است نه نقدینگی

صمصامی در مورد تورم گفت: یک مشت افراد غیر متخصص در بحث‌های اقتصادی ورود می‌کنند و در فضای مجازی نوشته‌های غیرعلمی بی اعتبار را گسترش می‌دهند. در کشور ما افزایش نرخ دلار عامل تورم است نه نقدینگی.

قیمت دستوری بد نیست؛ قیمت دلار باید زیر ۲۸ هزار و ۵۰۰ باشد

حسین صمصامی در مورد قیمت های دستوری بیان داشت: یک جایی علم می‌گوید باید قیمت دستوری بگذاری؛ آن قیمتی که در بازار وجود دارد قیمت مناسبی نیست و دولت باید با ابزارهای خود یک قیمت مناسب تعیین کند.

وی تاکید کرد: برای دلار باید یک نرخ بگذاریم؛ آیا این نرخ باید نرخ بازار آزاد باشد؟ خیر؛ باید بر مبنای یک منطق علمی، اجرایی و عملیاتی تعیین شود.

بخاطر ۳۰ درصد فساد که نباید ارز ترجیحی را حذف کنیم

صمصامی گفت: هر سیاست یک سری منافع و یک سری هزینه دارد. اگر منافع آن سیاست از هزینه‌های آن سیاست بیشتر شد آن موقع در اقتصاد توجیه می‌شود که آن سیاست اجرا شود و ما نباید بخاطر ۳۰ درصد فساد ارز ترجیحی را حذف کنیم.

دلار باید تک نرخی بشود و این نرخ را هم دولت تعیین کند

حسین صمصامی در مورد دلار تک نرخی گفت: یکسان سازی دلار نمی‌تواند با نرخ بازار آزاد تعیین شود چون در این بازار شرایط رقابت کامل وجود ندارد و بازیگران آن سفته‌بازان و قاچاقچیان هستند.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها