کد خبر: 727617
تاریخ انتشار :

پزشکیان در دیدار با نخست‌وزیر نروژ: به‌دنبال رفع اختلافات و سوءتفاهم‌ها در عرصه سیاست هستم

رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر نروژ گفت: با توجه به سوابق پزشکی خود در سیاست نیز به دنبال درمان اختلافات و سوءتفاهمات و رویکردهای پیشگیرانه هستم و شرایط بحرانی و بغرنج منطقه‌ای نیز نیازمند چنین رویکرد و نگاهی است تا برای درمان گرفتاری‌های آن راه‌حل‌های درست و صحیحی انتخاب و منطقه به سمت امنیت و ثبات سوق داده شود.

پزشکیان در دیدار با نخست‌وزیر نروژ: به‌دنبال رفع اختلافات و سوءتفاهم‌ها در عرصه سیاست هستم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، پیش از ظهر چهارشنبه به وقت محلی در دیدار آقای «یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ، تنش‌زدایی، گسترش تعامل و ارتباطات با همه کشورهای دنیا بر پایه حسن تفاهم و احترام متقابل را جهت‌گیری اصلی رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: بنده با توجه به سوابق پزشکی خود در سیاست نیز به دنبال درمان اختلافات و سوءتفاهمات و رویکردهای پیشگیرانه هستم و شرایط بحرانی و بغرنج منطقه‌ای نیز نیازمند چنین رویکرد و نگاهی است تا برای درمان گرفتاری‌های آن راه‌حل‌های درست و صحیحی انتخاب و منطقه به سمت امنیت و ثبات سوق داده شود.

رئیس جمهور همچنین ایجاد وحدت و انسجام میان مردم و همه گروه‌های سیاسی، فراهم کردن زمینه برای استفاده از ظرفیت بانوان در بخش‌های مدیریتی و انتخاب مدیران فارغ از قومیت و مذهب را از جمله اقدامات مثبت و کم‌نظیر دولت خود برای حل مسائل داخلی عنوان کرد و افزود: ما برای تعامل و همکاری و توسعه روابط با همه کشورهای آمادگی داریم و برای تحقق صلح و ثبات و امنیت در منطقه تلاش خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ما در حال حاضر در آتش جنگی ناجوانمردانه متاثر از اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی می‌سوزد، اظهار داشت: در حالی که پیام و شعار بنده در انتخابات ریاست جمهوری صلح و دوستی و برادری با همه دنیا بود، رژیم صهیونیستی در تلاش برای جنگ افروزی بیشتر و توسعه دامنه بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه، یک روز پس از مراسم تحلیف، شهید هنیه را در تهران ترور کرد، اقدامی که طبق همه موازین و مقررات بین‌المللی محکوم و ضد انسانی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه این رژیم با اقدامات خود در تلاش است تا پای ایران را به جنگ بکشاند، اظهار داشت: کدام قانون و یا میثاق بین‌المللی اجازه می‌دهد که رژیمی با بمباران مناطق غیرنظامی، بیمارستان‌ها و مدارس هزاران زن و کودک را به خاک و خون بکشد و دنیا فقط نظاره‌گر این جنایت باشد و برای تنبیه متجاوز هیچ اقدامی صورت ندهد.

پزشکیان بر ضرورت نقش‌آفرینی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و کشورهای مستقل برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنگ‌افروزی در منطقه و جنایت در غزه و لبنان تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم تلاش‌های کشور نروژ در این راستا می‌تواند موثر واقع شود.

«یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ نیز در این دیدار رویکرد دکتر پزشکیان برای تنش‌زدایی و تعامل با دنیا را پیام و تحولی مثبت عنوان کرد و با تاکید بر علاقمندی کشورش برای گسترش روابط با ایران تصریح کرد: نروژ آماده است همه ظرفیت‌های خود را برای کاهش اختلاف‌نظرها و تقویت ارتباطات میان ایران و اروپا به کار گیرد.

نخست وزیر نروژ همچنین با بیان اینکه ما برای فرهنگ غنی و تمدن کم‌نظیر ایران اهمیت و ارزش فراوانی قائلیم، نسبت به تقویت همکاری‌ها در زمینه گردشگردی برای آشنایی بیشتر مردم نروژ با فرهنگ و تمدن ایرانی اعلام آمادگی کرد.

یوناس گار استوره در ادامه همچنین ضمن ابراز نگرانی از تشدید دامنه بحران در منطقه گفت: ما ضمن به رسمیت شناختن حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی، خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه هستیم و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها