کد خبر: 552
تاریخ انتشار :

فیلم ضدایرانی «آرگو»، به اسکار می‌رود

فیلم ضدایرانی «آرگو»، به اسکار می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، فیلم سینمایی «آرگو» به کارگردانی و بازیگری «بن افلک» که در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمده است، یکی از گزینه‌های مطرح برای ورود به رقابت‌های اسکار امسال به حساب می‎آید.

«آرگو» درباره وقایع فرار شش جاسوس امریکایی در تصرف لانه جاسوسی امریکا سال ١٩٧٩ در کنسولگری ایالات متحده امریکا در تهران است. این مقام‌ها می‌دانند که هر لحظه ممکن است محل اختفای آن‌ها کشف شود و در اینجاست که یک مامور و متخصص پیشین «سیا» به نام «تونی مندز» با بازی «بن افلک» تصمیم می‌گیرد با وجود خطرات آشکار، این گروه را از مرزهای ایران خارج کند.

به گفته کارگردان این فیلم، ادامه اختلافات میان ایران و جهان غرب باعث شده تا این فیلم تازگی خود را از دست ندهد. بن افلک در این باره گفت: روابط میان ایران و غرب تغییرات بسیار جزئی کرده و این باعث می‌شود ما امروز نیز درگیر فضایی مشابه آنچه که در گذشته بوده، باشیم.

این فیلم در واشنگتن، لس‌آنجلس، ترکیه (استانبول) جلوی دوربین رفته است. در این فیلم که فیلمنامه آن را «جورج کلونی» نوشته، بازیگران دیگری چون «آلن آرکین»، «جان گودمن» و «برایان کرنستون» ایفای نقش کرده اند و گروه کثیری از بازیگران آماتور ایرانی و عرب تبارنیز در آن نقش‌های فرعی را برعهده دارند.

فیلمنامه «آرگو» بر اساس مقاله‌ای به قلم «جاشوآ بیرمن» با عنوان «چگونه سازمان جاسوسی امریکا از یک حقه علمی - تخیلی برای نجات امریکایی‌ها از تهران استفاده کرد» که در سال ٢٠٠٧ در نشریه امریکایی «ویرد» به چاپ رسیده نوشته شده است. «کریس تریو» به اتفاق «جورج کلونی» که با نوشتن و کارگردانی فیلم «سیریانا» تسلط و آگاهی خود را بر وقایع خاورمیانه به نمایش گذاشته کار نوشتن این فیلمنامه را برعهده داشته‌اند. مقاله «بیرمن» نیز بر محور چگونگی تصرف سفارت امریکا، شرح تدابیر «سیا» برای نجات ماموران امریکایی و یک سری اتفاق و تلاش برای نجات جاسوسان توسط «سیا» با همکاری کشور کانادا می‌گردد.

فیلم «آرگو» به کارگردانی «بن‌افلک» محصول کمپانی «برادران وارنر» است که فیلم ضد ایرانی «300» را در کارنامه کاری خود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها