کد خبر: 10802
تاریخ انتشار :

فیلم‌های مورد انتقاد انصار حزب‌الله/ از «تحفه هند» تا «من مادر هستم»

فیلم‌های مورد انتقاد انصار حزب‌الله/ از «تحفه هند» تا «من مادر هستم»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، انصار حزب‌الله دهه 70 روی کار آمدند تا با حمایت «وزارت اطلاعات» و «سپاه پاسداران»، آنچه به عنوان «امر به معروف» و «نهی از منکر» نامیده می‌شود را علنی کنند.

این گروه از بدو تاسیس نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی جامعه واکنش نشان دادند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ‌گونه حمله، زد و خورد و تجمعی فروگذار نکردند. به آتش کشاندن انتشارات «مرغ آمین» پس از انتشار کتاب «و خدایان دوشنبه‌های می‌خندند»، برهم زدن کنسرت «حسین زمان» در شهر ساری و کنسرت «سراج‌الدین حسام» در کرمانشاه و تجمع برای اکران فیلم‌هایی چون «تحفه هند» از جمله اقدامات فرهنگی این گروه است. بر هم زدن و ایجاد اختلال در سخنرانی برخی از سیاستمداران نیز از جمله فعالیت‌های سیاسی این گروه است.

اگرچه برخی این گروه را به نام «لباس شخصی» می‌شناسند اما حمید استاد، مسئول انصار حزب‌الله مشهد، در مصاحبه با ایسنا به این موضوع اشکال گرفت و گفت: نیروهای لباس شخصی که در جایی حاضر می‌شوند، همگی نیروهای حزب‌اللهی نیستند. لباس شخصی‌ها افراد مختلفی از جمله نیروهای امنیتی، خبرنگاران، مسئولان، نیروهای نفوذی، تماشاگران و... هستند که برخی مواقع کارهایی انجام می‌دهند.

هدف، مقابله با جریان انحرافی بیشترین فعالیت انصار حزب‌الله با جریان انحرافی است تا جایی که اردیبهشت امسال، حسین الله‌کرم، رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله در گفت‌وگویی مفصل با همشهری ماه مصادیقی از جریان انحرافی را مطرح کرد که بر وضعیت فرهنگی کشور تاثیر گذاشته است و زمینه‌ای برای فعالیت هر چه بیشتر انصار حزب‌الله را فراهم کرده است.

جایگزینی مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی، ملاقات بحث‌برانگیز با هنرمندانی چون هدیه تهرانی، مهناز افشار، مهتاب کرامتی و رضا کیانیان، انحرافات مذهبی و عقیدتی که مصداق بارز آن حمل قرآن با حرکات ریتمیک است، تولیدات فرهنگی در راستای حاکمیت فرهنگ سکولاریستی و ترویج نام اساطیر ایرانی به جای شخصیت‌های مذهبی از جمله مصادیق مطرح شده توسط الله‌کرم است.

فرهنگ، حوزه‌ای برای امر به معروف انصار حزب‌الله که بیشترین مسئولیت خود را امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌داند تا امروز علیه فیلم‌هایی که مغایر با ارزش‌های اسلامی می‌دانستند بیانیه صادر کرده و تجمع کردند.

این گروه در برابر فیلم تحفه هند که در سال ۱۳۷۴ ساخته شد، اعتراضات گسترده‌ای را آغاز و در مقابل سینما قدس تهران تجمع کرد. این تجمع به درگیری و شکسته شدن شیشه‌های سینما و به گفته برخی منابع سقط جنین یک زن باردار انجامید. انصار حزب‌الله با بازی اکبر عبدی با لباس زنانه و رقص او در چند سکانس مخالف بودند.

«آدم برفی» به گفته برخی سینماگران پر سر و صداترین فیلم توقیفی محسوب می‌شود. پس از اکران محدود در جشنواره سیزدهم فیلم فجر، اکران عمومی این فیلم به دلیل برخی تجمع‌ها در شهرهای مختلف در ایران با مشکل مواجه شد.

امسال عید نیز پس از اکران «گشت ارشاد» و «زندگی خصوصی» انصار حزب‌الله به محتوای آن اعتراض کردند و زمینه جمع شدن این فیلم‌ها را از پرده اکران فراهم کردند. آخرین اعتراض این گروه نیز به فیلم «من مادر هستم» است که اعتراض‌های علیه آن همچنان ادامه دارد.

برخی از فیلم‌هایی که با اعتراض این گروه همراه بودند عبارتند از:

نام فیلم کارگردان سال ساخت مکان تجمع
تحفه هند محمدرضا زهتابی 1373 تجمع مقابل سینما قدس تهران
سلام سینما محسن مخملباف 1373 تجمع در مقابل سینما قدس همدان
آدم برفی داوود میرباقری 1373 تجمع در مقابل سینما قدس اصفهان
گشت ارشاد سعید سهیلی 1390 تجمع مقابل وزارت ارشاد
زندگی خصوصی محمدحسین فرحبخش 1390 تجمع مقابل وزارت ارشاد
من مادر هستم فریدون جیرانی 1390 تجمع مقابل وزارت ارشاد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها