کد خبر: 15297
تاریخ انتشار :

جزئیات جلسه معاون اول رییس‌جمهور با خودروسازان/ خودرو گران می شود؟

جزئیات جلسه معاون اول رییس‌جمهور با خودروسازان/ خودرو گران می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، براساس اخبار رسمی منتشر شده، محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهوری در نشست با خودروسازان بزرگ گفته است: باید با تقویت شرکت‌های خودروساز میزان تولید افزایش یافته و با حذف واسطه‌گری و دلالی در حاشیه بازار خودرو، موجبات رضایتمندی خودروسازان و مصرف‌کنندگان فراهم شود.

در این میان در حالیکه اخبار بیش‌تری از این نشست و تصمیمات اتخاذ شده در آن منتشر نشده است، دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره دلایل برگزاری این جلسه، اظهار می‌کند: به دنبال مکاتبات متعدد خودروسازان با دستگاه‌های مسوول و اعلام ضرر و زیان حدودا 3 هزار و 500 میلیارد تومانی در سال جاری این جلسه برای حل مشکلات این صنعت برگزار شده است.

بر اساس گزارش ایسنا احمد نعمت‌بخش راهکار حذف دلالی و واسطه‌گری از بازار خودرو را آزادسازی قیمت این محصول دانسته و می‌گوید: در حالی در این نشست بر حذف واسطه‌گری و دلالی در حاشیه بازار خودرو تاکید شده که تنها راهکار آن آزادسازی و واقعی‌سازی قیمت خودرو است بنابراین احتمالا در این باره تصمیماتی اتخاذ شده است.

این سخنان در حالی است که در اطلاع‌رسانی رسمی صورت گرفته از این نشست تنها اعلام شده که "پیشنهادات و راهکارهایی برای ساماندهی وضعیت خودرو، رفع مشکلات خودروسازان و حذف دلالان ارائه و تصمیماتی اتخاذ شد".

هنوز مشخص نیست که راهکارهای اتخاذ شده در این نشست، ارائه ارز و کاهش قیمت مواد اولیه، آزادسازی و افزایش قیمت، تشکیل بورس خودرو یا چه راهکار دیگری بوده است؟ این در حالی است که پیش از این مدیرکل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با رد آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو گفته بود که طبق ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، خودرو جزو کالاهای انحصاری بوده و باید از سوی سازمان حمایت قیمت‌گذاری شود.

اخیرا موضوع تشکیل بورس خودرو نیز مطرح شده و رییس کمیته سرمایه‌گذاری و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرده که مذاکرات مختلفی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس و اوراق بهادار و خودروسازان برای تشکیل بورس خودرو انجام شده و همه طرف‌ها موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها