کد خبر: 237286
تاریخ انتشار :

مسیحیان آمریکا؛ مردمی که به سرعت از دین‌شان فاصله می‌گیرند /افزایش 2برابری تعداد مسلمانان در ینگه دنیا

مسیحیان آمریکا؛ مردمی که به سرعت از دین‌شان فاصله می‌گیرند /افزایش 2برابری تعداد مسلمانان در ینگه دنیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، بر اساس آخرین نظرسنجی های صورت گرفته طی 7 سال گذشته نشان می دهد که تعداد مسیحیانی که از ساکنان ایالات متحده در نظر گرفته می شدند بسیار کاهش یافته است به طوریکه در حال حاضر تعداد کثیری از عموم مردم این کشور دین سازمان یافته و شکل گرفته ای ندارند.
بر اساس گزارشات منتشر شده در موسسه تحقیقات پیو در فاصله زمانی بین سال های 2007 تا 2014 میزان جمعیتی که مسیحی به شمار می آمده اند از 78.4 درصد به 70.6 درصد (172.8میلیون نفر) کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش یکی از مهم ترین فاکتورها در کاهش تعداد مسیحیان پدیده جایگزینی نسل هاست به گونه ای که نسل جدید گرایش به پایبندی نسبت به دین واحدی ندارند.به طوریکه بسیاری از جوانان نسل جدید با ورود به دوران بزرگسالی سطح پایین تری از وابستگی های مذهبی را نشان می دهند.همچنین مطالعات دیگری که در همین زمینه صورت گرفته نشانگر کاهش قابل ملاحظه تمایلات مذهبی نه تنها در بزرگسالان جوان که در سنین مختلف و نژاد ها و مناطق جغرافیایی مختلف نیز مشاهده می شود.
بسیاری از افرادی که در خانواده های مسیحی به دنیا می ایند بعدها از دین خود فاصله گرفته و از ایمانشان دور می شوند.بر اساس نتایج این گزارش 85 درصد جمعیت عمومی آمریکا در خانواده های مسیحی پرورش یافته اند ولی در حال خاضر تقریبا یک چهارم این تعداد دیگر مسیحی به شمار نمی ایند. با این حال ایالات متحده هنوز هم محل سکونت اکثریت جامعه مسیحیت می باشد.
با این حال تحقیقات موسسه پیو نشان می دهد که بسیاری از افرادی که خود را مسیحی نمی دانند هنوز به خدا اعتقاد داشته و بعد روحانی وجود انسان را باور دارند.
بر اساس این مطالعات طی این مدت تعداد یهودیان به 2 درصد افزایش یافته است در حالیکه تعداد مسلمانان با یک افزایش دو برابری در سال های اخیر به 0.9 رسیده است.
مسیحیان آمریکا؛ مردمی که به سرعت از دین‌شان فاصله می‌گیرند /افزایش 2برابر تعداد مسلمانان در ینگه دنیا
نمایی از رنگین کمان بر فراز کلیسایی در آرلینگتون ایالت ویرجینیا پس از بارش باران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها