کد خبر: 254073
تاریخ انتشار :

سبحانی نیا: جمع‌بندی احتمالی مذاکرات هسته‌ای باید به تصویب مجلس برسد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیایت خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات وین، گفت: براساس اصل 77 قانون اساسی هرگونه موافقت‌نامه، مقاوله‌نامه و یا توافق‌نامه‌ای باید به تصویب اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

وی با تأکید بر اینکه اگر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با گروه 5+1 به جمع‌بندی نهایی برسد، هنوز توافقی صورت نگرفته و اجرای آن منوط به تصویب در مجلس و شورای عالی امنیت ملی است، افزود: تصویب جمع‌بندی احتمالی به معنای اعتماد نداشتن به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان نیست، بلکه قانون اساسی این اجازه را به مجلس داده است که این جمع‌بندی احتمالی را در مجلس بررسی و در صورت صلاحدید آن را تصویب کند، در این صورت جمع‌بندی نهایی به توافق تبدیل شده و قابل اجرا خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه، اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تاکنون توانسته خطوط قرمز را در مذاکرات با 1+5 مدنظر قرار دهد که امیدواریم تا رسیدن به جمع‌بندی نهایی نیز این روند ادامه داشته باشد و آنها ذره‌‌ای از خطوط قرمز مدنظر مقام معظم رهبری و ملت ایران عدول نکنند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در ادامه به بدعهدی‌های مکرر آمریکایی‌ها در روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: اگر آمریکایی‌ها مبتنی بر عقلانیت و منطق در مذاکرات حضور یابند، مسلماً به جمع‌بندی خواهیم رسید.

وی با تأکید بر اینکه امروز شاهدیم که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان مبتنی بر منطق استوار با مواضع ثابت و مشخص مسائل حقوقی را پیگیری می‌کند، افزود: همین مسئله سبب شده است که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما به‌ عنوان یک تیم کارشناسی منطقی در افکار عمومی بروز کردند، اما بر خلاف آنها، آمریکایی‌ها مرتبا دبه می‌کنند و نظرات واحد و مشخصی در مذاکرات ندارند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها