کد خبر: 304392
تاریخ انتشار :

کفاشیان: تصمیمی برای کناره‌گیری از آسیا نداریم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز ، علی کفاشیان در خصوص صحبت‌های مهدی تاج مبنی بر اینکه اگر AFC به برگزاری بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشوری ثالث پافشاری کند احتمالاً نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان شرکت نمی‌کنند، گفت: ما در این خصوص تصمیمی نگرفته‌ایم و شاید این تصمیم تاج بوده و از خودش هم گفته است. ما چنین تصمیمی نداریم یا اگر قرار باشد چنین تصمیمی بگیریم، باید جلسه گذاشته و در این باره بحث و بررسی کنیم.

اگر برخلاف تصمیم AFC عمل کنیم، ممکن است محروم شویم

وی در پاسخ به این سؤال که آخرین وضعیت و موضع فدراسیون فوتبال در این قبال چیست و آیا قرار است بازی در کشور ثالث مورد قبول قرار بگیرد، اظهار داشت: در این خصوص در حال رایزنی هستیم و افراد مرتبط با این موضوع هم رایزنی‌های خود را انجام می‌دهند. این هم تصمیمی است که در جلسه کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته‌اند تا بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشوری ثالث باشد و ما در حال حاضر نمی‌توانیم این تصمیم را نقض و برخلاف تصمیم AFC عمل کنیم، چون ممکن است محروم شویم.

فعلاً درست نیست تصمیم AFC را به فیفا گزارش دهیم

کفاشیان در واکنش به این مسئله که چرا موضوع به فیفا گزارش داده نمی‌شود تا مقابل تصمیم سیاسی فدراسیون فوتبال عربستان و AFC گرفته شود، خاطرنشان کرد: در این خصوص ابتدا می‌خواهیم رایزنی‌های خود را در آسیا انجام دهیم، چون هنوز یک ماه و نیم وقت داریم. باید ببینیم در AFC به چه نتیجه‌ای می‌رسیم و درست نیست که در چنین شرایطی که هنوز رایزنی‌ها نهایی نشده، موضوع را به فیفا گزارش کنیم.

درباره کشور میزبان، باشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند نه فدراسیون

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شود در صورت نهایی شدن برگزاری بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشوری ثالث فدراسیون فوتبال عمان، قطر و امارات را به AFC به عنوان میزبان پیشنهاد خواهد داد، گفت: این موضوع هم هنوز مشخص نیست و اگر قرار باشد در این باره تصمیمی بگیریم، باید با باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان رایزنی کنیم، ببینم نظر آنها چیست و کجا راحت‌تر هستند. در این باره باشگاه‌ها باید تصمیم بگیرند و ما فقط رایزنی می‌کنیم، چون آنها باید میزبانی کنند.

موضوع ایران و عربستان ارتباطی به شیخ سلمان ندارد

کفاشیان درباره انتقادهایی که به او می‌شود مبنی بر اینکه برای منافع شخصی در خصوص تصمیم AFC فیفا اقدامی نمی‌کند تا مبادا شیخ سلمان ناراحت شود، به تسنیم گفت: شیخ سلمان به موضوع بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث، ارتباطی ندارد. او رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست و در این مسائل دخالت نمی‌کند، چون کمیته مسابقات AFCدر این خصوص تصمیم گیرنده است و اعضای آن هم مشخص هستند. اسدی هم عضو این کمیته است و نظرات در این کمیته کارشناسی داده می‌شود. نه ربطی به ما دارد و نه شیخ سلمان!

از شیخ سلمان حمایت می‌کنم، چون آسیایی و مسلمان است

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حمایتی که از رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخابات فیفا دارد افزود: همچنان از شیخ سلمان حمایت می‌کنیم و اگر در انتخابات فیفا حامی رئیس AFC هستیم، به این دلیل است که او آسیایی بوده و جزو مسلمان‌های جهان محسوب می‌شود.

اسدی از منافع کشورمان به خوبی دفاع کرده است

کفاشیان در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا فدراسیون فوتبال در پرونده ایران و عربستان از احمدرضا براتی که عضو کمیته حقوقی AFC است استفاده نکرده تا ایران مقابل این تصمیم سیاسی موضع حقوقی بگیرد و منافع کشورمان نادیده گرفته نشود، گفت: در این خصوص اسدی دفاعیات لازم را داشته و به خوبی هم دفاع کرده است. ضمن اینکه اگر بخواهیم موضع حقوقی هم بگیریم، هنوز وقت داریم و کمیته حقوقی ما هم می‌تواند در این خصوص تصمیم بگیرد و از منفاع کشورمان دفاع کند.

نظرات هیئت رئیسه را در خصوص پرونده فساد در فوتبال می‌گیریم

کفاشیان در ادامه گفت‌وگو با تسنیم درباره پرونده فساد در فوتبال کمیسیون اصل 90 مجلس که در فدراسیون فوتبال بررسی شده و قرار است برای ارائه دفاعیات کارگروه تشکیل شود و این مسئله نیز در جلسه فردای هیئت رئیسه مطرح خواهد شد، اظهار داشت: این موضوع هم در حال بررسی است. ما فردا در جلسه هیئت رئیسه نظرات را در این خصوص می‌گیریم تا تصمیم‌مان را نهایی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص زمان بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران و پایان مرخصی او خاطرنشان کرد: کی‌روش امروز برمی‌گردد و به ایران می‌آید.

بازی با نروژ در دست بررسی است

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا بازی دوستانه ایران و نروژ که هماهنگ شده بود خردادماه 95 برگزار شود لغو شده است، گفت: همچنان در حال بررسی این موضوع هستیم و برگزاری بازی ایران و نروژ در دست بررسی است. باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد و سپس تصمیم نهایی را بگیریم.

حرف وزیر، حرف ماست، اساسنامه در خصوص من تصمیم می‌گیرد

وی در مورد این مسئله که بحث سرپرستی در فدراسیون فوتبال به کجا کشیده خواهد شد و محمود گودرزی اعلام کرده در این خصوص باید طبق اساسنامه پیش رفت، تصریح کرد: این موضوع که کاملاً مشخص است. حرف وزیر هم حرف ماست و ما هم می‌گوییم اساسنامه باید تصمیم بگیرد. اساسنامه در خصوص من و بحث سرپرستی در فدراسیون فوتبال باید تصمیم بگیرد.

مجمع فوق‌العاده برای تعیین سرپرست را باید بررسی کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های شهرام دبیری مبنی بر اینکه اگر مجمع بخواهد برای فدراسیون سرپرست تعیین کند باید درخواست مجمع فوق‌العاده بدهد، گفت: این موضوع را باید بررسی کنیم که ببینم آیا مجمع فوق‌العاده بگذاریم یا نه؛ این موضوع نیاز به بررسی دارد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها