کد خبر: 304675
تاریخ انتشار :

تاکید آیت‌الله جوادی‌آملی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم و مسئولان تشکل‌های مذهبی و فعالان فرهنگی این استان با بیان اینکه «در ایام فاطمیه باید مواظب اعمال، رفتار و سخنان خود باشیم تا با سخنان خود رنجش خاطر اهل بیت(علیهم السلام) را فراهم نکنیم» اظهار کرد: باید به این نکته توجه کنیم که اگر اهل بیت(علیهم السلام) اکنون بودند چگونه با مردم رفتار می‌کردند و سخن می‌گفتند.
وی خاطرنشان کرد: بی تردید در جامعه‌ای که غدیر حاکم است نه سقیفه، باید غدیری فکر و اندیشه کرد و غدیری رفتار کرد.
آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: اگر کسی در جامعه‌ای که غدیر حاکم است رفتار غدیری نداشته باشد، بی تردید از اهل بیت(علیهم السلام) فاصله گرفته است و حذف خواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر فرهنگ غدیر در جامعه حاکم باشد اعمال ناشایست صورت نخواهد گرفت چرا که در جامعه غدیری همه برای اعتلاء و عزت اسلام ناب و جامعه تلاش می کنند و تاکید روی مسئله تقویت غدیر و وحدت جامعه دارند.
وی با تاکید بر اینکه در جامعه غدیری کسی به فکر مقام و پست نیست، اظهار کرد: اهل بیت(علیهم السلام) برای عزت و ترویج اسلام ناب دچار سختی و مشکلات زیادی شدند و شیعیان و دل باختگان به آن معصومین هم برای اعتلاء اسلام خود را ارزان نفروختند و از جان و مال خود برای حفظ دین گذشتند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر کسی بخواهد جامعه را اصلاح کند، باید از خود بگذرد و ایثار کند، بیان کرد: باید در جامعه غدیری فرهنگ زهرایی و علوی و سخنان آنها را حاکم کرد و این امر نیازمند به ایجاد جاذبه است.
وی با اشاره به سیره ائمه اطهار در جهت ارتقاء وحدت در جامعه و همچنین انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: در جامعه غدیری نباید طوری رفتار کرد و سخن گفت که بهانه به دست داعش و تکفیری ها بیفتد؛ اهل بیت(علیهم السلام) همه را دعوت به اتحاد می کردند و هم اکنون در جامعه و نظام اسلامی دو انتخابات مهم را در پیش رو داریم و این حضور پر رنگ مردم در انتخابات و در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس آبروی نظام است و باید برای حفظ این آبرو بیش از پیش تلاش کرد.
آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: اگر قدردان این نعمت الهی نباشیم و از این عزت و آبرو مراقبت نکنیم فردای قیامت همه مسئول خواهیم بود و باید جوابگو باشیم، مردم جامعه اسلامی حتما در انتخابات شرکت کنند ما هم حتما شرکت می کنیم و همه وظیفه دارند در این عرصه شرکت فعال داشته باشند و هر کاری از دست آنها بر می آید برای حضور پر شور مردم در صحنه انتخابات انجام دهند.
این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: دشمنان منتظر این هستند که به انقلاب ضربه وارد کنند و اگر نتوانیم این آمادگی خود را برای حضور چشمگیر در انتخابات به رخ دشمن بکشانیم قطعا در این عرصه و در ادامه راه دچار مشکلات جبران ناپذیری خواهیم شد.
آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: نباید نسبت به نظام که امانت الهی است کم کاری کرد؛ بزرگترین خدمت به نظام حفظ حضور حداکثری در انتخابات و در همه عرصه های سیاسی دیگر است.
وی افزود: از برکت فرهنگ غدیر همه ملت های جهان اکنون به سخنان رهبری و انقلاب توجه و علاقه دارند و این معنای غدیر است، هر جا حسینیه یا مسجدی بنا می شود از برکت و خون شهیدان پرورش یافته در فرهنگ غدیر است؛ این واقعیتی است که نباید آن را فراموش کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها