کد خبر: 341506
تاریخ انتشار :

نماینده ولی‌فقیه در سمنان: اعدام کمک به حل قاچاق موادمخدر نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مبارزه با قاچاق موادمخدر و قاچاق کالا و ارز این استان در محل دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: مسئله قاچاق موادمخدر درمان و راه‌حل فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی نیاز به گذشت زمان دارد، افزود: درمان قاچاق موادمخدر از طریق راه‌های فرهنگی اگر چه زمان‌بر است اما در درازمدت به رفع این مشکل کمک اساسی خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان با اشاره به برخوردهای قاطعانه جمهوری اسلامی با قاچاقچیان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره در مبارزه با پدیده شوم موادمخدر جدی عمل کرده است.

وی با اشاره به قانون اعدام برخی از قاچاقچیان اصلی موادمخدر در کشور، تصریح کرد: با وجود این اعدام‌ها موضوع و معضل موادمخدر همچنان در کشور وجود دارد و این نشان می‌دهد که اعدام‌ها تاثیر زیادی در بازدارنگی نداشته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به تاکیدات مداوم دین مبین بر روزی حلال، از درآمدهای ناشی از موادمخدر به عنوان "حرام"یاد کرد و گفت: تا مادامی که این مشکل فرهنگی حل نشود معضل موادمخدر هم وجود دارد لذا باید بیش از پیش به تبیین حلال و حرام خدا بپردازیم.

شاهچراغی با اذعان به اینکه عمل برخلاف قوانین نظام اسلامی جایز نیست، اظهار کرد: قوانین در نظام جمهوری اسلامی بر مبنای اصول شرعی است و لذا هر عملی که در تضاد و تخالف با قوانین جاری نظام باشد هم حرام است.

وی با بیان اینکه مردم باید از اعمالی که بر خلاف قوانین نظام اسلامی است پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: درآمدهای ناشی از معامله قاچاق و دستمزدهای بیش از کار و فعل انجام داده حرام است لذا اگر مردم حلال و حرام خدا را رعایت کنند، مشکل قاچاق موادمخدر و قاچاق کالا نیز حل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان راه دیگر مبارزه با موادمخدر را برخورد قاطعانه و سریع با فعل غیرقانونی و تخلف برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری چند سالی است که حکم قاطعی برای برخورد با مسئله قاچاق و فساد داده است که باید بیش از پیش به این حکم قاطع توجه شود.

وی با تمجید از عملکرد نیروی انتظامی، اضافه کرد: البته نیروی انتظامی و دیگر مسئولان هم کار و وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌اند اما برای مبارزه با این پدیده شوم نیاز به کار همه‌جانبه و هماهنگی همه دستگاه‌ها و همراهی مردم است.

شاهچراغی با اذعان به اینکه پیامبر اکرم(ص) سریع و قاطع با تخلفات برخورد می‌کردند، اظهار کرد: رسول اعظم(ص) در حکومت خود با تخلف‌ها سریع برخورد و افراد را به توبه و ترک معصیت وا می‌داشتند.

وی با اذعان به اینکه انسان پاک به دنیا می‌آید، یادآور شد: آلودگی‌هایی که دچار انسان می‌شود ناشی از دلبستگی به خاک و مادیات است.

امام‌جمعه سمنان بر برخورد جدی، قاطع و به‌موقع با تخلفات تاکید و تصریح کرد: مبارزه فرهنگی با موادمخدر و تخلفات را باید با تمام توان شروع کرد و هر کدام از ما نیز باید به نوبه خود در این مبارزه مشارکت کنیم چرا که با یک نهاد، معضل موادمخدر حل‌شدنی نیست و نیاز به همراهی و تعامل همه مسئولان و همکاری‌های مردمی است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها