کد خبر: 365342
تاریخ انتشار :

واکنش سازمان ملل و اتحادیه اروپا به آتش‌بس ۸ ساعته در حلب

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از سایت سیریانیوز، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در سخنانی گفت: توقف حملات و درگیری‌ها در حلب اقدامی مثبت است اما برای ورود کمک‌های انسانی به حلب که در معرض حملات شدید قرار دارد، نیاز به توقف طولانی مدت حملات داریم.

ارتش روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که آتش‌بس انسانی در حلب روز پنجشنبه به مدت هشت ساعت برقرار خواهد شد و طی این مدت نیروی هوایی روسیه و سوریه حملاتشان را متوقف خواهند کرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: آتش‌بس انسانی به مدت هشت ساعت اقدامی مثبت است اما برای ورود کمک‌های بشردوستانه به شهر احتمالا کافی نیست.

محله‌های شرقی حلب از مدت‌ها پیش در معرض حملات هوایی شدید قرار دارند. کشورهای غربی روسیه و سوریه را به هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز پزشکی در این شهر متهم می‌کنند.

موگرینی گفت: ارزیابی‌های اخیر از فعالیت آژانس‌های امدادرسان نشان می‌دهد که ما نیاز به ۱۲ ساعت داریم برای همین باید به دنبال دستیابی به یک زمینه مشترک باشیم.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: طرح روسیه برای توقف حملات به مدت هشت ساعت مسئله جدیدی است اما بسیار محدود است و با تأخیر بسیار زیادی ارائه شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها