کد خبر: 376165
تاریخ انتشار :

بشار اسد: آزادی حلب نقطه عطفی در تاریخ جهان خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در پیامی ویدئویی که در صفحه ریاست جمهوری سوریه در فیس بوک منتشر شده از ارتباط "تاریخ و زمان" با حوادث تاریخ‌سازی مانند آزادی شرق حلب صحبت کرد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه اسکای نیوز، اسد در این ویدئو که به نظر می‌رسد در یکی از باغ‌های کاخ ریاست جمهوری ضبط شده و همزمان با عملیات پاکسازی آخرین مقرهای شورشیان در شرق حلب پخش شده، می‌گوید: اگر بخواهیم درباره حلب صحبت کنیم باید این مسئله را اعلام کنم که زمان و تاریخ در این باره به هم مرتبط هستند؛ مردم زمان نزدیک را فراموش می‌کنند اما آنچه که به تاریخ تبدیل شود را از یاد نمی‌برند.

اسد عنوان داشت: هنگامی که حوادث بزرگ در جهان رخ می‌دهد، زمان اهمیت می‌یابد و به تاریخ تبدیل می‌شود. مثلا ما می‌گوییم قبل از ولادت حضرت مسیح و دوران بعد از ولادت حضرت مسیح و قبل از نزول وحی بر پیامبر اکرم (ص) و پس از آن.

او ادامه داد: تاریخ قبل و بعد ندارد، ما می‌گوییم دوران سیاسی قبل از شوروی و پس از آن،‌ قبل و بعد از جنگ جهانی دوم. به عقیده من آزادسازی حلب نیز تاریخ ساز خواهد بود. آزادی حلب فقط یک مسئله سوری یا منطقه‌ای نیست بلکه یک امر جهانی است و در تاریخ جهان جای می‌گیرد. از این به بعد درباره حوادث جهان نیز خواهند گفت قبل از آزادی حلب و بعد از آزادسازی حلب. در اینجا زمان به تاریخ تبدیل شده و حلب زمان را به تاریخ تبدیل کرد.

مردم سوریه با پایداری و شجاعت و فداکاری‌هایشان در کنار حلب و کشور خود و در کنار حقانیت ایستادند. مردم حلب تاریخی جدید را به نگارش درآوردند و آنچه در حلب رخ داد به مثابه لحظه‌ای تاریخی است که جهان را تغییر خواهد داد. آنچه امروز رخ داده تاریخی است که نشان می‌دهد هر شهروند سوری در کنار میهن خود ایستاده و از آن دفاع کرده و این چیزی است که در طول 6 سال جنگ همواره شاهد آن بودیم.

این اظهارات بشار اسد همزمان با خروج شورشیان مسلح و هزاران غیر نظامی از مناطق تحت سلطه شورشیان در شرق حلب منتشر شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها