کد خبر: 444482
تاریخ انتشار :

۱۰ ترفند اینستاگرام که باید قبل از استفاده از این شبکه احتماعی بدانید!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. اگر چه لازم است مقدمه ای برای آنهایی که آن را نمی شناسند بگوییم: اینستاگرام یک برنامه تلفن همراه است که کاربران تصاویر و ویدیوهای خود را با آن به اشتراک می گذارند. این برنامه در سال ۲۰۱۰ توسط کوین سستروم راه اندازی شد و زمانی که توسط فیس بوک در سال ۲۰۱۲ خریداری شد بسیار محبوب گردید. مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیس بوک) در واقع از محبوبیت خود خبر داشت بنابراین اینستاگرام را با ۱ میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری کرد.

  • پروفایل خصوصی، عمومی یا تجاری
انواع پروفایل در اینستاگرام

انواع پروفایل در اینستاگرام

شما سه نوع پروفایل مختلف می توانید در اینستاگرام ایجاد کنید. اول خصوصی ( private ) است که فقط فالوئرهای شما می توانند عکس ها و ویدیوهای شما را ببینند، دومی عمومی ( Public ) است که هر کس در اینستاگرام می تواند پست های شما را ببیند و سوم تجاری ( Business ) است که یک پروفایل عمومی است، اما در آن می توانید وضعیت پست های خود را چک کنید. در واقع شما می توانید اطلاعات دقیق پست های خود را که شامل تعداد افرادی که پست شما را مشاهده کرده اند، جمعیت شناسی و غیره بررسی کنید. لطفا توجه داشته باشید که داشتن یک صفحه فیس بوک برای ایجاد یک پروفایل تجاری در اینستاگرام اجباری است. اگر شما در حال انجام یک کسب و کار یا برای تبلیغ برندی در اینستاگرام هستید، بهتر است که یک پروفایل تجاری داشته باشید.

  • غیرفعال کردن نظر دادن (Comment)
غیرفعال کردن کامنت در اینستاگرام

غیرفعال کردن کامنت در اینستاگرام

با هر آپدیت اینستاگرام ویژگی های جدید به آن اضافه می گردد. چند ماه پیش، اینستاگرام این قابلیت را در دسترس کاربران قرار داد. با آن شما می توانید نظرات را در پست های خود غیرفعال کنید. گاهی اوقات به دلایلی نمی خواهیم کسی در پست‌های ما نظر دهد، بنابراین این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند. برای غیرفعال کردن نظر دادن، کافی است پست را باز کنید و روی سه نقطه تنظیمات در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه « Turn Off Commenting» را انتخاب کنید.

  • ذخیره اینترنت سیم کارت (Mobile Data) هنگام استفاده از اینستاگرام
3-ذخیره اینترنت سیم کارت ((Mobile Data هنگام استفاده از اینستاگرام

3- ذخیره اینترنت سیم کارت ((Mobile Data هنگام استفاده از اینستاگرام

اگر مقدار حجم اینترنت سیم کارت تلفن همراهتان سریع مصرف می شود، اینستاگرام یکی از دلایل آن می تواند باشد. هنگامی که در حال مشاهده تصاویر و فیلم ها در اینستاگرام هستید مسلما مصرف اینترنت شما بالا می رود. ولی نگران نباشید، یک راه وجود دارد. شما می توانید اینترنت تلفن همراه خود را در هنگام استفاده از اینستاگرام ذخیره کنید، اما ممکن است که تصاویر و ویدیوها بیشتر طول بکشد تا بارگیری شوند.

برای اینکار، به Options بروید و روی Cellular Data Use ضربه بزنید و Use Less Data را انتخاب کنید تا در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید.

  • استفاده مناسب از هشتگ ها
استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام

استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام

اگر از صفحه اینستاگرام خود به صورت حرفه ای استفاده می کنید، به فالوئرهای بیشتر و تعامل بیشتر با کاربران نیاز دارید . استفاده از هشتک صحیح بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف می باشد. اینستاگرام اجازه می دهد در هر پست تا ۳۰ هشتگ بگذارید. مطمئن باشید که همه ۳۰ تای آنها به طور صحیح مربوط به پست هستند. از هشتگهای هرزنامه مانند #followme، #likeme، #followforfollow و غیره استفاده نکنید، این کار به هیچ وجه به شما کمک نخواهد کرد. در واقع، اینستاگرام ممکن است شما را به عنوان یک اسپم محسوب کند. سعی کنید به هشتک های محبوب اما کمتر رقابتی تمرکز کنید. برخی از وبسایتها مانند gethashtags، tophashtags و … وجود دارد که به شما در انتخاب هشتگهای کمتر رقابتی کمک میکنند. به طور خلاصه، اگر میخواهید پست هایتان خوب دیده شود و قابل دسترس باشد و با کاربران خوب ارتباط برقرار کنید مهم است که قبل از ارسال آنها به اینستاگرام، به هشتگهای خود دقت کنید.

  • برچسب گذاری جغرافیایی مهم است (Geotagging)
برچسب مکان برای اینستاگرام

برچسب مکان برای اینستاگرام

برچسب گذاری جغرافیایی چیزی است که کاربران اغلب آن را نادیده می گیرند اما به شما کمک زیادی می کند تا پست خود را در اینستاگرام برای دیگر کاربران بهتر به نمایش بگذارید. افزودن یک برچسب جغرافیایی در پستهای شما بسیار ساده و سریع است. هنگام آپلود عکس یا ویدئو خود در اینستاگرام، روی «Add Location» کلیک کنید، مکان درستی را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید. برچسب گذاری جغرافیایی مشاهده پست شما را در اینستاگرام توسط کاربران دیگر با استفاده از برچسب های مکانی مشابه بهبود می بخشد.

  • برچسب های(Tags) غیر ضروری را حذف کنید
تگ کردن دیگران در اینستاگرام

تگ کردن دیگران در اینستاگرام

اینستاگرام امن و مطمئن است، بله، اما هر کس در اینستاگرام می تواند شما را در پست های خود تگ کند و آن تصاویر یا فیلم ها در برگه "Photos Of You" ظاهر می شود. خوشبختانه ما می توانیم به راحتی این برچسب ها را حذف کنیم و همچنین تصویر را از طریق برگه Photos Of You حذف کنیم. فقط عکسی را که در آن برچسب گذاری شده باز کنید، به Options-> Post Options بروید و علامت Keep in Photos Of You را بردارید، همچنین بر روی Remove Tag کلیک کنید.

  • گزینه های ارسال عکس
ارسال آلبوم عکس در اینستاگرام

ارسال آلبوم عکس در اینستاگرام

با به روز رسانی های اخیر، ویژگی های جدیدی برای ارسال عکس در اینستاگرام اضافه گردیده است مانند مربع یا مستطیل کردن عکس، اضافه کردن بومرنگ، اضافه کردن یک کلاژ عکس (ترکیب تصاویر) و اضافه کردن یک آلبوم عکس. هنگام آپلود یک عکس این چهار آیکون را می بینید.

اینستاگرام پیش از این در یک پست فقط اجازه آپلود یک عکس را می داد، اما با به روز رسانی های اخیر خود، یک ویژگی جدید اضافه شده است که در آن شما می توانید یک آلبوم از ۱۰ عکس در یک پست آپلود کنید. برای آپلود آلبوم، بر روی آرم آلبوم در گوشه پایین سمت راست پنجره کلیک کنید، ۱۰ عکس را که میخواهید آپلود کنید را انتخاب کنید، روی Next کلیک کنید، فیلترهای دلخواه را اضافه کنید و به اشتراک بگذارید.

  • استوری های اینستاگرام

همه اهمیت استوری های اینستاگرام را می دانند. در حالی که این ویژگی منحصر به فرد نیست، زیرا کاربران Snapchat از مدتها قبل از آن استفاده کرده اند، و آن اخیرا به اینستاگرام اضافه شده است. همانطور که در الگوریتم اینستاگرم، پست ها در صفحه شما مطابق با علایق شما ظاهر می شوند، صرف نظر از زمان ارسال آنها. اما استوری اینستاگرام به نظر می رسد همانطور که نوشته شده است و جنبه ی مهمتر آن این است که آنها در نوار بالا به نظر می رسد، درست در مقابل ذهن شما. مطمئناً، آنها توجه بیشتری را جلب می کنند. به محض این که کسی یک استوری جدید ارسال می کند، تصویر پروفایل او بصورت یک حلقه رنگی نشان داده می شود که توجه کاربر را جلب می کند. علاوه بر این، شما می توانید هر کس را در استوریهای خود تگ کنید، از هشتگ ها استفاده کنید و همچنین لینک های خود را به استوریهای خود اضافه کنید. از این رو ثابت شده است، استوری اینستاگرام واقعا برای جلب توجه دیگر کاربران و هدایت آنها به پست های شما کارآمد است. و این را بدانید که در یک روز می توانید استوریهای نامحدود ارسال کنید.

حتمادر نظرداشته باشید که استوری اینستاگرام به طور خودکار پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شود؟

  • اینستاگرام در کامپیوتر شما

اینستاگرام یک برنامه تلفن همراه است اما آیا می دانید که شما می توانید اینستاگرام را بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید؟ شما می توانید با استفاده از یک مرورگر وب از سیستم کامپیوتری خود به طور مستقیم یک عکس آپلود کنید، آن را ویرایش کنید، فیلتر اضافه کنید و آن را ارسال کنید. برای این کار، شما باید User Agent Switcher را برای مرورگر خود دانلود کنید. در حال حاضر این ابزار فقط برای گوگل کروم و فایرفاکس در دسترس است.

  • تنظیمات حریم خصوصی (Privacy Settings)

ما درباره ی پروفایل های عمومی در اینستاگرام بسیار صحبت کرده ایم، اما بعد از آن، بسیار مهم است که تنظیمات حریم خصوصی را در اینجا بخوانیم. اگر از اینستاگرام فقط به عنوان شناسه شخصی خود استفاده می کنید بهتر است آن را خصوصی نگه دارید. به Options بروید و روی Private Account ضربه بزنید. هنگامی که حساب شما خصوصی است، تنها افرادی که شما آنها را تأیید می کنید می توانند عکس ها، فیلم ها و استوری های شما را در اینستاگرام ببینند. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که چه کسانی می تواند عکسها یا فیلمهای شما را لایک کنند یا کامنت بگذارند. به Options بروید، بر روی Comments ضربه بزنید و preferences را انتخاب کنید. همچنین در اینجا گزینه ای برای مخفی کردن نظرات تهاجمی یا برای فیلتر کردن نظرات حاوی اصطلاحات یا عبارت خاص وجود دارد.

بنابراین، این یک لیست از ۱۰ نکات و ترفند اینستاگرام بود. در حالی که من می توانم بیشتر راجع به ترفندهای آن بنویسم ، اما به نظر من این ۱۰ تا بهترین بودند. اگر احساس میکنید من برخی از نکات و ترفندهای مهم و جالب اینستاگرام را از دست داده ام، لطفا نظر خود را در زیر بنویسید.

منبع : نت نوش

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها