کد خبر: 445921
تاریخ انتشار :

روزنامه نگار مشهور انگلیسی: السیسی درمبارزه برای نابودی تروریسم شکست خورد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه نگار مشهور انگلیسی: السیسی درمبارزه برای نابودی تروریسم شکست خورد
فیسک روز شنبه در مقاله ای در روزنامه ایندیپندنت، نوشت: انفجار مسجد «الروضه» نزدیک شهر «العریش» واقع در شمال شبه جزیره سینا، ادعاهای شکننده «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در پی کودتایش که گفته بود، تروریسم در مصر را نابود خواهد کرد، زیر سوال می برد.
به گزارش نامه نیوز وی در ادامه نوشت: این جنایت، آنچه که بسیاری از طرف ها چند ماه پیش گفته بودند مبنی بر اینکه داعش شبه جزیره سینا را اشغال می کند، اثبات کرد. همچنین ثابت کرد که شکست داعش در عراق و سوریه، تاکتیکی بوده و چیزی جز تغییر میدان نبرد نبوده است.
فیسک افزود: افزایش عملیات های تروریستی داعش در سینا، همه ادعاهای آمریکا و انگلیس را که گفته بودند داعش شکست خورده، بی اعتبار می کند.
این روزنامه نگار برجسته انگلیسی نوشت: نبرد السیسی علیه تروریسم منجر به زندانی شدن 60 هزار فعال سیاسی در مصر شده است. بسیاری از آنها جوان هستند که دیگر از حکومت دیکتاتوری السیسی به تنگ آمده اند. همچنین این نبرد به کشته و ناپدید شدن تعدادی نامشخصی از شهروندان مصری انجامیده است. اما کشورهای دنیا طبق معمول، به افرادی که توسط دشمنان سیسی قربانی شدند، تسلیت گفتند اما کسانی که توسط خود السیسی قربانی شدند را فراموش کردند.
وی در ادامه نوشت: مصر به دنبال این جنایت، راحت تر از قبل می تواند از حمایت های نظامی غرب برخوردار و ارتش مصر با سلاح های غربی تقویت شود. از این رو حکومت السیسی شجاعت بیشتری در بازداشت و شکنجه کردن مخالفان سیاسی پیدا خواهد کرد.
در همین حال، مجله اکونومیست نیز با پرداختن به انفجار روز گذشته مصر، نوشت: با وجود اینکه داعش پیشتر تهدید کرده بود که صوفی ها را به قتل می رساند، اما حمله روز گذشته به مسجد صوفی ها، اولین و بزرگترین حمله تروریست ها به مسجدی در مصر بود.
این مجله می نویسد: داعش صوفیان را تکفیر کرده و متعهد شده که با آنها مبارزه کند.
بر اساس این گزارش که شبکه خبری الجزیره آن را پوشش داد، اکونومیست در ادامه تاکید کرد: حمله به مسجد الروضه، نشانگر آن است که داعش به رغم خسارت هایش، همچنان تهدیدی برای مصر به شمار می رود. این در حالی است که ارتش مصر دستاوردهایی را در سال جاری در شبه جزیره سینا علیه ترویست ها کسب کرده و توانسته شهرک های دوردستی که داعش از آن به عنوان پایگاه استفاده می کرد، باز پس بگیرد.
مسجد صوفی در روستای الروضه واقع در 40 کیلومتری غرب العریش در منطقه سینای مصر روز جمعه (3 آذر) مورد حمله تروریستی قرار گرفت.
در جریان این حمله تروریستی، 305 نفر که بیشتر آنها غیرنظامی بودند کشته شدند.
در این میان قربانیان، 27 کودک نیز وجود دارد.
گروه 'انصار بیت المقدس' وابسته به گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفت.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با محکوم کردن این حمله تروریستی، سه روز عزای عمومی در مصر اعلام کرد و گفت: این جنایت بدون مجازات نخواهد ماند.
السیسی افزود: این جنایت تروریستی وحدت و اراده مردم مصر برای مبارزه با تروریسم را تقویت خواهد کرد و نیروهای مسلح و پلیس بهای خون کشته شدگان را از تروریست های تکفیری پس خواهند گرفت و به زودی امنیت و ثبات به این منطقه باز خواهد گشت و جنایت آنها بی پاسخ نخواهد ماند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها