کد خبر: 453794
تاریخ انتشار :

چرا نشستن بیش از حد برای سلامت شما ضرر دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، دانشمندان ابتدا در یک تحقیق و در مقایسه دو گروه مشابه با یکدیگر متوجه شدند که چیزی سر جای خود قرار ندارد: رانندگان حمل و نقل، که اغلب روزها می نشینند، و سربازان یا نگهبانانی که این کار را نمی کنند. اگرچه رژیم های غذایی و شیوه زندگی آنها بسیار مشابه بود، اما کسانی که نشسته بودند حدود دو برابر احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی را در مقایسه با کسانی که ایستاده بودند داشتند.
1- این کار می تواند زندگی شما را کوتاه کند.
اگر به مدت طولانی در یک زمان نشسته اید، احتمال بیشتری برای مرگ زودرس به هر علتی خواهید داشت. اگر هر روز ورزش کنید یا نه، کمکی نمی کند. البته، این بهانه ای برای نرفتن به باشگاه ورزشی نیست. اگر این بهانه را در نظر داشته و طبق آن عمل کنید، ممکن است زمان زندگی شما حتی کوتاهتر باشد.
2- احتمال ابتلا به دمانس بیشتر است.
اگر شما بیش از حد نشسته باشید، مغز شما مانند یک فرد مبتلا به زوال عقل ظاهر و عمل خواهد کرد. نشستن همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، سکته مغزی، فشار خون بالا و کلسترول بالا را افزایش می دهد که همه در این شرایط نقش دارند. حرکت در طول روز می تواند حتی بیشتر از ورزش کمک کند تا خطر ابتلا به تمام این مشکلات سلامتی را کاهش دهد.
3- شما تمام تمرینات را لغو خواهید کرد.
اثرات نشستن بیش از حد برای روبرو شدن با ورزش، سخت است. حتی اگر شما 7 ساعت در هفته کار کنید، ( البته در متون پزشکی توصیه شده که بیشتر از 3 - 2 ساعت) شما نمی توانید اثرات نشستن 7 ساعت در یک زمان را معکوس کنید. تمام روزهایی که در باشگاه ورزشی سخت کار می کنید، با چسبیدن به نیمکت یا صندلی عوض نکنید؛ به حرکت ادامه دهید.
4- شانس ابتلا به دیابت شما افزایش می یابد.
بله، اگر شما تمام روز را نشسته اید، احتمالا بیشتر از این هم هست. و این فقط به این دلیل نیست که کالری کمتری مصرف می کنید. در واقع این "نشستن" است که به نظر می رسد این کار را انجام می دهد. روشن نیست که چرا، اما پزشکان فکر می کنند که نشستن ممکن است باعث شود تا راهی را که بدن شما به انسولین واکنش نشان می دهد، ( هورمون هایی که کمک می کند تا شکر و کربوهیدرات برای تولید انرژی بسوزند) تغییر یابد.
5- شما ممکن است مبتلا بهDVT شوید.
ترومبوز وریدی عمیق (DVT) یک لخته است که اغلب به دلیل اینکه شما بیش از حد طولانی نشسته اید، در پای شما شکل می گیرد. اگر لخته آزاد شود و در ریه شما قرار بگیرد، می تواند جدی باشد. ممکن است تورم و درد را متوجه شوید، اما برخی افراد هیچ نشانه ای ندارند.
به همین دلیل این یک ایده خوب برای کوتاه کردن جلسات طولانی نشستن است.
6- شما اضافه وزن پیدا می کنید.
زیاد تلویزیون تماشا می کنید؟ صرف ساعت های زیادی برای گشت و گذار در وب چطور؟ به احتمال زیاد اضافه وزن داشته یا چاق هستید. اگر هر روز ورزش می کنید، این خوب است؛ اما توده عظیمی را که در اثر نشستن بیش از حد در جلوی صفحه نمایش کسب کرده اید، کوچکتر نخواهد کرد.
7- اضطراب می تواند شما را میخکوب کند.
ممکن است این دلیل وجود داشته باشد که شما اغلب توسط خودتان و در یک فعالیت مبتنی بر صفحه نمایش مشغول هستید. اگر این کار خواب شما را مختل کند، می توانید اضطراب بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، گذراندن زمانی بیش از حد در تنهایی، می تواند شما را از دوستان و عزیزان دور کند، که با اضطراب اجتماعی مرتبط است. دانشمندان هنوز سعی در تشخیص دقیق علت آن دارند.
8- این کار ستون فقرات شما را ضعیف خواهد کرد.
قرار گرفتن در موقعیت نشسته به مدت طولانی، فشار بر عضلات پشت، گردن و ستون فقرات شما را به شدت افزایش می دهد. این حتی بدتر از آن است که شما دولا دولا راه بروید. به دنبال یک صندلی ارگونومیک باشید، یعنی ارتفاع مناسب داشته و پشت شما را در نقاط مناسب حمایت کند. اما به یاد داشته باشید: مهم نیست که چقدر راحت است، پشت بدن شما هنوز یک موقعیت نشستن به مدت طولانی را دوست ندارد. هر نیم ساعت برای یک یا دو دقیقه حرکت کنید تا ستون فقراتتان را در خط خودش حفظ کنید.
9- این به واریس منجر می شود.
نشستن بیش از حد می تواند باعث شود تا خون در پاهای شما جمع شود. این باعث می شود فشار بیشتری در رگهای شما ایجاد شود. رگها می توانند متورم، پر پیچ و تاب و یا برآمده شوند؛ آن چه پزشکان آن را واریس می نامند. شما همچنین ممکن است رگ های عنکبوتی، دسته های عروق خونی شکسته شده در نزدیکی آن را مشاهده کنید. آنها معمولا جدی نیستند، اما می توانند درد داشته باشند. اگر شما به درمان نیاز داشته باشید، پزشک شما می تواند به شما در مورد گزینه های درمانی بگوید.
10- اگر شما حرکت نکنید، می توانید استخوان خود را از دست بدهید.
بزرگسالان سالخورده که فعال نیستند ممکن است بیشتر به پوکی استخوان مبتلا شوند (ضعف استخوان) و می توانند در انجام وظایف اساسی زندگی روزمره مانند حمام یا استفاده از توالت کندتر شده و قادر به انجام برخی از این کارها نباشند. در حالی که ورزش متوسط ممکن است از آن جلوگیری نکند، شما مجبور نیستید بیرون بیایید و یک ماراتن را اجرا کنید یا برای متحرک بودن، زمین های کشاورزی را پربار کنید. فقط به مدت چند ساعت بر روی یک صندلی ننشینید و وقت خود را اینگونه نشسته پشت آن تلف نکنید.
11- خطر سرطان شما بالا می رود.
ممکن است احتمال ابتلا به سرطان کولون، آندومتر و یا ریه در شما بیشتر شود. هرچه بیشتر بنشینید، شانس آن بالاتر می رود. زنان مسن تر احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان پستان دارند. اگر شما فوق العاده فعال هم باشید، تغییری نخواهید کرد. آنچه مهم است این است که شما چقدر نشسته اید.
12- چگونگی ایستادن
بر روی جنبش بیشتر در روز خود کار کنید: هر نیم ساعت یا بیشتر، سرپا بایستید و کشش انجام دهید. انگشتان پای خود را لمس کنید. در اطراف دفتر قدم بزنید. بخشی از روز را پشت میز خود بایستید. یک میز انتخاب کنید که خود بخود بالا می رود یا خودتان آن را بسازید: رایانه خود را روی یک جعبه قرار دهید. با رئیس خود در مورد تهیه یک دستگاه تردمیل صحبت کنید. همه اینها می توانند جلوی اثرات منفی نشستن بدون وقفه را بگیرند و شما را در مسیر سلامتی قرار دهند.
منبع : الو دکتر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها