کد خبر: 454653
تاریخ انتشار :

نماینده ایذه : شهر سقوط نکرده است/ دو نفر کشته و تعدادی زخمی شدند/ فرماندار می گوید قرار نبود نیروی انتظامی تیراندازی کند/ حمله به خانه امام جمعه و پایگاه بسیج و سپاه هنوز تایید نشده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هدایت الله خادمی، نماینده ایذه در تشریح وضعیت این شهر گفت: من در ایذه هستم. پریروز تجمعات و اعتراض هایی بود که به خیر گذشت. دیروز هم اعلام کردند که از ساعت 4 می خواهند دوباره شروع کنند که به هر حال مراکز اطلاعاتی-امنیتی در جریان بودند و مواظبت کردند اما تعداد زیادی به خیابان آمده بودند.
به گزارش نامه نیوز، وی در مورد تعداد معترضان جزئیاتی نگفت و ادامه داد: به هر حال آمده بودند به خیابان ها و عده‌ای شعارهای ساختارشکنانه هم دادند. بخشی اعتراضشان اقتصادی بود و نسبت به بیکاری و اینها بود. بینشان هم البته برخی سوءاستفاده می کردند و شعارهای ساختارشکنانه می دادند. چندتا بانک هم آتش زدند.
وی در مورد صحت خبر حرکت معترضان به سمت منزل امام جمعه و پایگاه بسیج و سپاه گفت: حالا این اخبار هنوز تایید شده نیست ولی دو نفر کشته و برخی زخمی شدند. زخمی هم داشتند، چند نفر زخمی شدند ولی فکر می کنم کشته ها از 2 نفر بیشتر نشود.
نماینده ایذه کشته شدن تعدادی از نیروهای یگان ویژه را تایید نکرد و گفت: هنوز اطلاعات نداریم.
به گفته وی درگیری تا ساعت 9 شب ادامه داشته است و اطلاع دقیقی از تعداد بازداشت شدگان وجود ندارد.
خادمی در پاسخ به این سوال که آیا نیروی انتظام تیراندازی کرده است؟ گفت: بالاخره تیراندازی شده که دو نفر کشته شدند ولی اینکه نیروهای انتظامی باشد فعلا اطلاعات نداریم. آقای فرماندار گفتند فکر نمی کنم از طرف نیروی انتظامی باشد چون قرار نبوده نیروی انتظامی تیراندازی کند؛ بنابراین دارند بررسی می کنند که آیا کسانی از پشت پرده وارد شدند و می خواستند دست به این کارها بزنند یا نیروی انتظامی این کار را کرده است. شورای تامین هم امروز تشکیل شد و من هم ایذه هستم.
وی در مورد وضعیت فعلی این شهر گفت: روزها معمولا وضعیت تا قبل از ساعت 4 عادی است. اتفاقاتی که در این چند روز افتاده معمولا از ساعت 4 به بعد بوده است.
نماینده ایذه در مورد اینکه درخواستی برای برگزای تجمع ارائه شده یا خیر، گفت: درخواست داده نشده و بعید است آن را هم قبول کنند. چون شرایط طوری نیست که اگر تقاضا داده شود بتوان موافقت کرد.
وی شایعاتی مبنی بر اینکه کنترل شهر به دست معترضان افتاده را تکذیب کرد و گفت: نه چنین نبود. خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. هم مردم رعایت کردند و هم نیروی انتظامی و سیاسی کمک کردند و تا جایی که لازم بود رعایت حال مردم را کردند.
منبع: اعتماد آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها