کد خبر: 458888
تاریخ انتشار :

پروازهای بدون مرگ | ایمن‌ترین هواپیماهای تجاری جهان را بشناسید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گزارش سالانه «خلاصه آماری حوادث هواپیماهای جت تجاری در عملیات جهانی» شرکت بویینگ فهرستی مربوط به سال‌های ۱۹۵۹ تا ۲۰۱۶ را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این هواپیماها هرگز به مرگ حتی یک مسافر منجر نشده‌اند؛ بویینگ ۷۱۷ (معروف به ام‌دی ۵۹)، بمباردیه مدل‌های سی‌آرجی ۷۰۰/۹۰۰/۱۰۰۰، ایرباس A380، بویینگ ۷۸۷، بویینگ ۸-۷۴۷، ایرباس A350، بمباردیه سری سی، ایرباس A340، ایرباس A320 سری نئو.
به گزارش نامه نیوز تمام این جت‌ها «بدون ثبت مرگ» بودند اما بویینگ ۷۳۷ سری مکس از زمانی‌که وارد خدمت شده حتی دچار یک حادثه هم نشده است.
البته ذکر این نکته ضروری است که هواپیماهای بمباردیه سری سی، ایرباس A320 سری نئو و بویینگ ۷۳۷ سری مکس به‌تازگی وارد خدمت شده‌اند و بنابراین تعداد پروازهایشان کم است.
۲۰ شرکت هواپیمایی ایمن برای سال ۲۰۱۸ │ جدول ایمن‌ترین ایرلاین‌های ارزان
بویینگ ۷۸۷
ازسوی دیگر، بویینگ خاطر نشان می‌کند که هواپیماهایی که در روسیه یا کشورهای اتحادجماهیر شوروی سابق ساخته‌اند و هواپیماهای توربینی و پیستونی در این گزارش بررسی نشده‌اند.
هواپیماهای دیگری که رکوردهای ایمنی عالی داشته‌‌اند عبارتند از:
بویینگ سری ۷۳۷NG با ۰٫۰۹ «سقوط منجربه‌مرگ در یک‌میلیون عزیمت» (پی‌ام‌دی)
بویینگ ۷۶۷ با ۰٫۱۰ پی‌ام‌دی
ایرباس سری A320 با ۰٫۱۱ پی‌ام‌دی
بویینگ ۷۷۷ با ۰٫۲۰ پی‌ام‌دی
بویینگ ۷۵۷ و ایرباس A330 با ۰٫۲۱ پی‌ام‌دی
ایرباس A350
این گزارش در ادامه از بویینگ ۷۳۷ به‌عنوان موفق‌ترین جت تاریخ هوانوردی تجاری یاد می‌کند. این هواپیما از سال ۱۹۶۷ در خدمت است و تاکنون ۱۴هزار و ۳۰۰ نمونه از آن در جهان فروخته شده است. نرخ سقوط منجر به مرگ مدل‌های اولیه این هواپیما ۰٫۸۹ پی‌ام‌دی بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها