کد خبر: 461482
تاریخ انتشار :

روشی فوق‌العاده برای تازه نگه داشتن کلم بروکلی در فریزر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از آن جا که بروکلی یک سبزی بسیار پرخاصیت پر از ویتامین و مواد معدنی و سبزی ضد سرطان و از سبزیجات کروسیفروس است بیشتر متخصصان تغذیه آن را برای مصرف هر روزه توصیه می‌کنند. این سبزی آنتی اکسیدانی در انواع سالاد، سوپ و غذا می تواند مورد استفاده قرار گیرد. تنها مشکل تازه نگه داشتن کلم بروکلی است که که زود زرد می‌شود و طراوتش را از دست می‌دهد. به همین دلیل نگهداری آن در شرایط عادی کمی مشکل است. شستن و قطعه کردن و نگهداری آن در فریزر هم باعث آب انداختن سبزی می‌شود که معمولا کسی دوست ندارد سبزی را به این شکل مصرف کند. ضمن آن که خاصیت خود را هم از دست می دهد. ولی با روشی که امروز به شما برای تازه نگه داشتن کلم بروکلی آموزش می دهیم این سبزی پرخاصیت را به راحتی می‌توانید نگهداری کنید تا همیشه پرطراوت باشد درست مثل این که تازه از مزرعه به خانه آورده شده است.
نحوه آماده سازی بروکلی برای تازه نگه داشتن کلم بروکلی طولانی مدت قبل از این که بروکلی را بسته بندی و در فریزر بگذارید مراحل زیر را انجام دهید.
شستن و قطعه کردن بروکلی را قطعه قطعه کنید تا گل های کوچک آن قطعات شما را تشکیل دهد. حالا این قطعات را با آب سرد بشویید یا آن ها ۵ دقیقه ای را در ظرف آب سرد همراه با یک قاشق غذاخوری سرکه بگذارید. سپس آن‌ها زیر آب بگیرید تا کاملا شسته شوند. ساقه اصلی را سعی کنید همان روز برای غذا یا سالاد به صورت پخته یا خام استفاده کنید. پس فقط گل‌ها را برای طولانی بلند مدت در فریزر آماده می کنیم.
آماده کردن بروکلی ها حالا یک ظرف بردارید و آن را پر از آب کنید و بگذارید تا آب آن به جوش بیاید. بروکلی ها را در آب جوش بریزید و در فاصله ۳ تا ۵ دقیقه ای که بروکلی‌ها در آب جوش مشغول پختن است، یک ظرف آب سرد آماده کنید. بروکلی های پخته را در سبد ریخته و پس از گرفتن آب جوش، بلافاصله در ظرف آب سرد بریزید. بعد از ۳ تا ۵ دقیقه بروکلی ها را از آب سرد خارج کنید و در سبد بگذارید تا آب آن‌ها برود. در این مرحله یک پارچه نخی یا حوله تمیز بردارید و بروکلی‌ها را روی آن بگذارید تا آب آن ها کاملا گرفته شود. حالا آن‌ها را در قابلمه گذاشته و یک ساعت در فریزر بگذارید. بعد از یک ساعت قابلمه را بیرون آورده و بروکلی ها را در کیسه فریزر بسته بندی کنید. اندازه بسته‌ها را طوری انتخاب کنید که برای هر وعده یک بسته را بیرون بیاورید. با این روش بروکلی‌ها را بدون آن که خاصیت و مزه خود را از دست بدهد بین ۱۰ تا ۱۲ ماه می توانید در فریزر نگهداری کنید.
بروکلی تازه در برنامه غذایی هر روز شما هر بار که می خواهید از یکی از بسته‌ها استفاده کنید کافی است بروکلی‌هایی را که از فریزر در آورده‌اید به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در آب جوش بجوشانید تا با تازگی‌اش زینت بخش غذاها و سالادهایتان باشد. اگر فرصت‌تان کم است و نمی توانید صبر کنید تا آب جوش بیاید، می توانید مستقیما به محض خارج کردن کلم بروکلی ها از فریزر آن‌ها را در ماهی تابه برای تفت دادن، یا سوپ یا سالاد بریزید. چون با این روش نگهداری درست مثل این است که تازه‌ترین کلم بروکلی ها را همین الان خریده و به خانه آورده اید.
منبع : نت نوش

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها