کد خبر: 463921
تاریخ انتشار :

حاشیه‌های ادامه‌دار تبرئه شدن قاری مشهور /کمیسیون اصل نود به پرونده ورود خواهد کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بهرام پارسایی، عضو کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی درباره پرونده قاری معروف قرآن که براساس آن شکایت هایی هم به این کمیسیون ارائه شده است، گفت: این پرونده در کمیسیون اصل نودم در جریان است و برخی از نمایندگان و شاکیان هم از همین طریق پیگیر موضوع هستند.
به گزارش نامه نیوز رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی یا تاکید براین موضوع که کمیسیون اصل نود ذاتا وظیفه دارد که بر کار سه قوا نظارت کند، افزود: موضوعاتی مانند این پرونده هم می تواند جز طرز کار قوا و قوه قضاییه قرار گیرد. کمیسیون اصل نود می‌تواند بر نحوه رسیدگی و طی مراحل پرونده که شبهاتی در آن وجود دارد، رسیدگی و گزارشی درباره هر موضوعی از جمله این پرونده تهیه کند.
این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری خانواده ها از طریق برخی از نمایندگان بیان کرد: این پرونده به نظر من به این دلیل اینکه مقداری افکارعمومی بر روی آن حساس شده اند و نقل قول های متفاوتی در فضای مجازی و بین مردم در جریان است باید برای تنویر افکارعمومی به نحو قابل قبولی رسیدگی شود و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد.
سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که موضوع این پرونده و شکایت ها در کدام قسمت کمیسیون اصل نود در حال پیگیری است بیان کرد: کمیسیون اصل نود چند کمیته دارد که هر یک مسئول رسیدگی به مباحث مربوط به خود است. من نمی گویم که کمیته قضایی یا کمیته ویژه باید به این موضوع رسیدگی کنند بلکه حرفم این است که کمیسیون اصل نود ذاتا باید این موضوع را پیگیری کند.
پارسایی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شکایاتی به این کمیسیون ارائه شده، کمیسیون اصل نود موظف است که به این شکایات رسیدگی کند. احساس من بر این است که وظایف این کمیسیون شامل بررسی طرز کار قوه قضاییه هم می شود و باید بررسی دقیق و جامعی انجام دهد و گزارش آن را ارائه کند. تا جایی که اطلاع دارم کمیسیون اصل نود مکاتباتی هم با قوه قضاییه انجام داده اما اینکه جمع‌بندی پرونده به کجا رسیده است در حال حاضر در جریان نیستم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها