کد خبر: 467559
تاریخ انتشار :

منطق کابویی ترامپ در واکنش به حوادث تیراندازی آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چند روز پیش تیراندازی در دبیرستانی واقع در جنوب ایالت فلوریدا بار دیگر 17 کشته و تعداد زیادی زخمی بر جا گذاشت.
به گزارش نامه نیوز این حادثه فلوریدا تازه‌ترین نمونه از وقوع خشونت‌های مرگبار و گسترده ناشی از تیراندازی در ایالات متحده بود و بار دیگر به بحث ها درباره قوانین مالکیت و حمل سلاح در این کشور دامن زد.
دویچه وله آلمان در مطلبی به این مسئله پرداخته و نوشت: بار دیگر آمریکا بر اثر حادثه کشتار در یک دبیرستان به خود لرزید و حالا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چه می کند؟ ابتدا رئیس جمهور آمریکا همه آمریکایی ها را با اعلان خیلی ساده خود مبنی بر اینکه عامل این حمله بیمار روانی بوده و اینکه اف بی آی مقصر است شوکه می کند و بعد از آن در دیداری با دانش آموزان و والدین این مدرسه ایده باورنکردنی خود برای جلوگیری از این گونه کشتارها را ارائه داده و اعلام کرد که می خواهد معلمان را در مدارس با اسلحه های پنهانی مجهز کند تا بتوانند در صورت حمله از خود و دانش آموزانشان دفاع کنند.
اما از قوانین سختگیرانه تر حمل سلاح که آمریکایی ها روز به روز ضرورت آن را بیشتر احساس می کنند سخنی به میان نیامد. به جای آن ترامپ همچنان همان منطق کابویی سابق خود را در پیش گرفت.
دویچه وله در ادامه این پرسش ها را مطرح کرد که این رئیس جمهور کشور خود را در آینده چگونه تصور می کند با معلمانی که مانند پلیس مسلح هستند و خود باید بدون آگاهی و با حضور دانش آموزان در صورت وقوع حملات از خود دفاع کنند؟
انجمن ملی اسلحه آمریکا (NRA) در مبارزات انتخاباتی با 30 میلیون دلار از ترامپ حمایت کرد و در مقابل جمهوریخواهان وعده دادند که در دوران ریاست جمهوری ترامپ از حق فروش آزادانه سلاح حمایت کنند. به نظر می رسد حالا ترامپ همچنین بعد از 18 حادثه تیراندازی در مدارس آمریکا در سال جاری میلادی همچنان به این وعده خود پایبند است.
مسئله دیگری که خشم منتقدان این اوضاع را بیشتر برمی انگیزد این است که رئیس جمهور حالا به گونه ای رفتار می کند که هچ اختیاری ندارد و کنگره باید درباره قانون سختگیرانه تر حمل سلاح تصمیم بگیرد.
ترامپ ابراز امیدواری کرد که بالاخره کنگره در این راستا کاری انجام دهد. وی همچنین تصریح کرد با تمام نیرو تلاش می کند تا حداقل سن حمل سلاح در آمریکا به 21 سال افزایش یابد.
"دویچه وله" آلمان در بخش دیگری از این مطلب نوشت: حمل سلاح به یک مشخصه سیاسی در آمریکا و دی ان ای آن تبدیل شده است.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها