کد خبر: 467812
تاریخ انتشار :

روزهای سخت حزب طالبانی/ آیا کنگره حزب برگزار می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هیرو ابراهیم احمد، همسر جلال طالبانی، رهبر فقید اتحادیه میهنی کردستان عراق به تازگی در نامه سرگشاده خود به کوسرت رسول علی،معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان نوشت: امیدوارم تا امروز (یک‌شنبه) نشست اعضای حزب را برگزار و زمان برگزاری کنگره حزب را تعیین کنید؛ در غیر این‌صورت مسئولیت تاریخی بر عهده خواهید گرفت.
به گزارش نامه نیوز وی در ادامه نامه خود افزود: من به عنوان یک خواهر از شما می‌خواهم که در سریع‌ترین زمان ممکن این نشست را برگزار کنید تا این که اعضای حزب را از نگرانی‌های موجود و چشم‌انتظاری نجات دهید و این تنها خواسته من نیست بلکه خواسته تمامی ارگان‌ها و نهادها و اعضا و طرفداران حزب است.
اتحادیه میهنی کردستان عراق تحت رهبری جلال طالبانی یکی از احزاب مهم کرد عراقی بود که نقش تعیین‌کننده‌ای در ثبات و امنیت در کردستان عراق و عراق ایفا کرده و شخص طالبانی نیز در طول ریاست‌جمهوری خود بر عراق نقش مهمی در همزیستی احزاب عراقی داشت.
بدنبال بیماری طالبانی و بستری شدن وی تنش‌های داخلی در اتحادیه میهنی کردستان عراق افزایش یافت؛ به نحوی که این حزب جایگاه خود را در منطقه کردستان عراق و عراق از دست داد.
فوت طالبانی بار دیگر این تنش‌ها را به اوج رساند که با برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق رهبران این حزب به دو طیف مخالف و موافق رفراندوم تقسیم شدند و سرانجام نیز اختلافات در سطح رسانه‌ها علنی و حزب جلال طالبانی بیشتر گوشه‌گیر شد.
به اعتقاد اعضای این حزب، برگزاری کنگره می‌تواند این حزب را سازماندهی کرده و آماده انتخابات پارلمانی عراق و کردستان عراق کند. از این رو رسانه‌های این حزب مملو از اظهارات مربوط به اعضای این حزب دال بر ضرورت برگزاری کنگره است.
حال سوال مردم کردستان عراق و اعضای این حزب این است که آیا کوسرت رسول علی به این کشمکش‌های داخلی در یکی از بزرگ‌ترین احزاب کرد عراقی خاتمه خواهد داد یا خیر؟
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها