کد خبر: 471562
تاریخ انتشار :

در گروه ایران ۴ قهرمان حضور دارند

تاج: مگر می‌شود ساکت مدرک تحصیلی نداشته باشد؟!/ کی‌روش از انتشار قراردادش ناراحت است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهدی تاج در حاشیه جلسه هیأت رئیسه کمیته فوتسال در جمع خبرنگاران گفت: حاشیه در فوتبال و فوتسال مثل موضوع ترافیک و آلودگی در تهران است. تهران بدون دود و ترافیک نمی‌شود و نمی‌توان آن را از بین برد اما می‌توان آن را کمتر کرد این مساله در فوتسال هم هست.
به گزارش نامه نیوز، وی درباره آخرین وضعیت میزبانی از سعودی ها گفت: این مساله را در دادگاه CAS پیگیری کردیم و حکم اول آن هم آمده است. حضور اینفانتینو هم بسیار خوب بود و او صحبت‌های راهگشایی در این مورد انجام داد.
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا کمک کرد و نامه فدراسیون را در صورت جلسه آینده کمیته مسابقات قرار داد. اگر این مساله تصویب شود این مشکل حل خواهد شد، بحث غرامت هم در دادگاه CAS پیگیری می‌شود که حکم اولیه را گرفته‌ایم.
وی افزود: برخی از دوستان معیارهای حقوقی را نمی‌دانند و انتقاداتی می‌کنند. ما که نمی‌توانیم شمشیر بکشیم و وارد دعوا شویم. ما می‌توانیم از طریق مجامع بین‌المللی و راه‌هایی که وجود دارد موضوع را دنبال کنیم. در دربی ترقه‌هایی زدند که خوب نبود. با وجود تلاش‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این اتفاق افتاد ما در اوج دعوای موجود در یک بازی که حساسیت زیادی دارد رئیس فیفا را به ایران دعوت کردیم که این خودش اتفاق خوبی است. هنگامی که سنگ پرتاب شد ما در ورزشگاه نبودیم و وقتی از ورزشگاه رفتیم باز هم سنگ پرتاب شد که خوشبختانه در آن لحظه هم اینفانتینو این اتفاقات را ندید. باید تلاش کنیم این اتفاقات در ورزشگاه رخ ندهد. چند روز پیش در یک بازی مهم پنالتی گرفته شد که درست نبود اما هیچ اعتراضی نشد این اتفاقات باید نهادینه شود.
تاج در ادامه تصریح کرد: بازی استقلال و العین هم در این راستا بسیار مهم است باید تلاش کنیم تا بازی به بهترین شکل برگزار شود. اگر قرار است این مشکل حل شود باید نشان دهیم که بدون هیچ اتفاقی بازی‌هایی که در ایران برگزار می‌شود به پایان می‌رسد و ناسزا هم گفته نمی‌شود. اگر ترقه‌ای پرتاب شود باید نگران گزارش داور و ناظر باشیم. متاسفانه مقابل چشمان رئیس فیفا ترقه زدیم. وقتی ترقه زده شد اینفانتینو یک مقدار بالا پرید و با خنده به ما نگاه کرد وقتی هم از ورزشگاه بیرون آ‌مدیم گفت می‌دانی آن ترقه چه بود، با این حرف می‌خواست بگوید من حواسم به اتفاقات بوده است، من هم به او گفتم این دربی است و این اتفاقات در آن رخ می‌دهد آنها هم دربی دیده هستند و می‌دانند چه شرایطی وجود دارد اما اگر فردا اتفاقات بدی بیفتد انتقادات زیادی می‌شود و نمی‌توان دفاع خوبی انجام داد.
وی درباره اینکه سیرا لئون لیگ داخلی ندارد و چطور می‌خواهد مقابل تیم ملی بازی کند، گفت: همه تیم‌هایی که دعوت کرده‌ایم با هماهنگی و درخواست سرمربی تیم ملی بوده و به آن احترام می‌گذاریم. کادر فنی تیم‌هایی برای آماده‌سازی پیش‌بینی می‌کند و این اولین بازی تدارکاتی ما است که البته لژیونرها نیستند و بازیکنان ملی‌پوشی در چهار تیم لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند هم در این بازی نخواهند بود. این یک بازی ضعیف است که باید آن را تدارکاتی تلقی کنیم چرا که 80 درصد تیم ملی در این بازی حضور ندارند. این تیم از لیبی در رنکینگ فیفا بالاتر است اما اینکه این کشور لیگ ندارد یا لیگ آن منظم نیست به آن انتقاد وارد است اما کادر فنی نظرش به این بوده هرچند انتقادها قابل قبول نیست. برای آوردن آنها به ایران مشکلاتی هم وجود دارد چرا که باید برای آنها بلیت تهیه کنیم.
تاج درباره حضور ناظران AFC در ایران خاطرنشان کرد: آنها به ایران آ‌مدند و گزارش خوبی هم نوشتند این چیزی است که ما می‌دانیم. البته ارزیابی من این است که چون این گزارش در کمیته امنیت بررسی نشده و در کمیته مسابقات مورد بررسی قرار گرفته یعنی باید به عنوان یک موضوع مسابقه‌ای آن را دید و این یک قدم رو به جلو است.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه شایعه شده محمدرضا ساکت مدرک تحصیلی ندارد، افزود: ساکت اگر مدرک تحصیلی نداشت که نمی‌توانست به عنوان دبیرکل کار کند. برای تغییر ساکت هیچ فشاری روی ما نیست و او زحمت خودش را می‌کشد، البته در این چند وقت روی کی‌روش و ساکت فشار زیادی بود. کی‌روش زحمات زیادی کشیده و نتایج قابل قبولی هم کسب کرده است و فدراسیون مصمم به حمایت از او است. باید تا آغاز جام جهانی تلاش کنیم و بتوانیم سه بازی در خور شأن انجام دهیم.
در این هنگام خبرنگاری از تاج پرسید یعنی شما می‌گویید تیم ملی به مرحله بعد صعود نمی‌کند که فقط سه بازی در جام جهانی انجام می‌دهیم که رئیس فدراسیون پاسخ داد هر تیمی در مرحله مقدماتی سه بازی انجام می‌دهد. از هر رئیس فدراسیونی که بپرسید می‌گوید الان تیم ملی کشورش سه بازی انجام می‌دهد. کدام رئیس فدراسیون الان می‌گوید تیمش 5 بازی می‌کند؟ما می‌خواهیم سه بازی آبرومند انجام دهیم تا اگر از گروه صعود کردیم بازی چهارم یا حتی بازی پنجم را انجام دهیم.نباید انتظار داشت که اسپانیا یا پرتغال را پرگل ببریم. سه تیم قهرمان با ما هم گروه هستند؛ البته اینفانتینو حرف خوبی زد او گفت که ایران هم قهرمان است و چهار تیم قهرمان در این گروه قرار دارد و همانطور که ایران از این تیم‌ها می‌ترسد این تیم‌ها هم از ایران می‌ترسند. ما قهرمان آسیا هستیم و با قهرمان اروپا،‌قهرمان آفریقا و قهرمان جام جهانی هم‌گروهیم و بایستی حمایت خوب و جدی از تیم ملی انجام شود.
وی درباره اینکه فدراسیون چه اقداماتی انجام خواهد داد تا دچار اتفاقات سال 2006 نشویم و چند ماه بعد که باید در جام ملت‌های آسیا بازی کنیم به موفقیت برسیم تصریح کرد: این یک سوال منطقی است باید سوالات راهبردی پرسید. ما باید از حضور کی‌روش استفاده کنیم و حتی صحبت‌هایی هم با او انجام شده است. ما وقتی می‌گفتیم فدراسیون‌مان پنج ستاره است می‌گفتند تبلیغ می‌کنید اما دیدید که اینفانتینو هم گفت که ما پنج ستاره هستیم البته نباید به این مساله بسنده کنیم و راضی شویم. برای ما قهرمانی در آسیا مهم است چرا که 40 سال است قهرمان نشدیم و تیم‌های امید و بزرگسال ما 40 سال است که در آسیا موفقیت نداشتند.
تاج تصریح کرد: متاسفانه فضایی برای کی‌روش درست شد و قراردادش را در یک سایت منتشر کردند. این مساله را مربیان سایر کشورهای دنیا را چطور ارزیابی می‌کنند؟ متمم‌های این قرارداد منتشر نشده و عده‌ای به این کارشان افتخار می‌کنند. ما حتی قرارداد مربیان داخلی را هم منتشر نمی‌کنیم اما برخی‌ها در اینستاگرام این کار را انجام می‌دهند و این مسائل به گوش کی‌روش رسیده و ناراحت است.
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش افزود: الان 673 روز است که من در فدراسیون فوتبال هستم و کارهایی مثل ساختمان پک، ایفمارک و مسائل دیگر را افتتاح کردیم و ساختمان فوتسال هم افتتاح خواهد شد. در بخش درآمدزایی با جلساتی که با صدا و سیما داشتیم قول دادند که حل شود و باید مصوبه مجلس و نحوه اجرای آن مشخص شود. ما الان کارها را انجام دادیم و برای آیندگان خوب می‌شود. باید سازمان اقتصادی منفک از فدراسیون فوتبال درست کنیم و طرح این مساله به مجمع آینده برده خواهد شد. درباره اختلافات آقای شیرازی هم باید بگویم که آقای آل اسحاق به خوبی دعوای بین او و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را مدیریت کرد و من هم نامه‌ای به آل اسحاق نوشتم و از او خواستم تا قرادادهای تبلیغات محیطی ایران نوین، فناب، امین سیمای کیش‌ و فناب را بررسی کنیم اگر در این قراردادها حل اختلاف باید حل کند که توسط آنها انجام شود اگر هیات داوری در این قراردادها دیده شده که آنها باید این کار را انجام دهند وگرنه این پرونده‌ها را به دادگاه صالحه معرفی می‌کنیم. دست ما باز است و اگر مسائل مالی توسط حل اختلاف انجام نشود دادگاه آن را حل خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: شیرازی هم قول داده پول‌هایی را پرداخت کند اما اعتراض‌هایی هم دارد که برای من قابل قبول نیست اما شاید برای کارشناسان قابل قبول باشد، مثلا او گفته چرا دربی ساعت 15 انجام شود؟ او معتقد است که در این ساعت LEDها به دلیل نور آفتاب مشخص نیست اما باید این را در نظر گرفت که ما هم محدودیت‌هایی داریم. به طور مثال سازمان لیگ نمی‌تواند بازی را ساعت 5 عصر برگزار کند چرا که شورای تامین باید مسائلی مثل مسائل امنیتی، ترافیک و موارد دیگر را در نظر بگیرد. ما باید در سازمان اقتصادی هم به استانداردهایی برسیم.
وی در مورد احضار افشین پیروانی به کمیته اخلاق،گفت: اتفاق خاصی نبوده است. کمیته اخلاق موضوعات مختلفی را پیگیری می‌کند. همین امروز 7 نفر برای موضوع شرط بندی احضار شدند. سرمربی و برخی مدیران فدراسیون هم احضار شدند تا در مورد مسائلی توضیح دهند. این کار درستی که به ادامه کار کمک می‌کند.
تاج در مورد وضعیت تیم ملی امید عنوان کرد: سرمربی تیم ملی امید امروز و فردا مشخص می‌شود. هم گزینه خارجی و هم گزینه ایرانی وجود دارد. امید نمازی گزینه نیست. باید جمع بندی نهایی انجام شود. ما دلمان می‌خواهد در جاکارتا حضور داشته باشیم و اگر کمیته المپیک با این مسئله موافقت کند حضور می‌یابیم. امیدوارم بتوانیم آرزوی 40 سالی المپیکی نشدن را به پایان برسانیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها