کد خبر: 477269
تاریخ انتشار :

رکوردشکنی افزایش قیمت نفت با جنگ افروزی آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه با ۳۲ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، در ۶۷.۳۹ دلار در هر بشکه بسته شد. قیمت پایه نفت آمریکا برای کل هفته حدود ۸.۶ درصد افزایش نشان داد که بزرگترین رشد هفتگی از اواسط سال گذشته به این طرف بود.
نفت برنت برای تحویل در ژوئن ۵۶ سنت یا ۰.۸ درصد رشد کرد و در ۷۲.۵۸ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته حدود ۸.۲ درصد افزایش داشت.
آژانس بین المللی انرژی روز جمعه اعلام کرد که ذخایر نفت جهانی کاهش یافته و به میانگین پنج ساله که از سوی اوپک برای حذف اشباع عرضه، هدف گذاری شده بود نزدیک شده است.
این آژانس اعلام کرد وظیفه ما نیست که از سوی کشورهای حاضر در توافق وین اعلام کنیم که ماموریت آنها تکمیل شده اما اگر دورنمای ما درست باشد، به نظر می رسد که هدف مذکور حاصل شده است.
توافق وین شامل گروهی از تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک است که در سال ۲۰۱۶ توافق کردند به منظور حذف مازاد عرضه که قیمتها را به شدت پایین برده بود، تولیدشان را محدود کنند. گزارش آژانس بین المللی انرژی منعکس کننده گزارش ماهانه اوپک بود که نشان داد تولید این گروه ۲۰۱ هزار بشکه در روز در مارس کاهش یافته و مازاد عرضه به کلی از میان رفته است.
آژانس بین المللی انرژی همچنین خاطرنشان کرد که ادامه اختلاف تجاری میان آمریکا و چین به تقاضا برای نفت لطمه زده است.
در آمریکا، گزارش شرکت بیکرهیوز در روز جمعه نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت شرکتهای آمریکایی هفته گذشته ۷ حلقه افزایش یافته است که از افزایش تولید این کشور در ماههای آینده حکایت دارد.
با این همه فعالان بازار می گویند معاملات آتی نفت به دلیل نگرانیها از اقدام تلافی جویانه روسیه در برابر تحریمهای آمریکا، تحت فشار قرار دارند. این واهمه وجود دارد که تحریمها از سوی روسیه به تقاضا لطمه زده و قیمت نفت را پایین ببرد.
بر اساس گزارش مارکت واچ، عملکرد درخشان وست تگزاس اینترمدیت و برنت در هفته گذشته در بحبوجه تنشهای ژئوپلیتیکی فزاینده روی داد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته به روسیه هشدار داده بود که آماده حمله نظامی قریب الوقوع به سوریه است اما روز پنج شنبه لحن خود را ملایم‌تر کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها