کد خبر: 477555
تاریخ انتشار :

آیا وضعیت کنونی دلار برای جذب توریست خارجی مناسب است؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: محور پرسش‌های نمایندگان در این جلسه در خصوص نحوه تعریف و برنامه‌ریزی برای ایجاد منابع مالی جدید در میراث فرهنگی و گردشگری، چگونگی جذب خیرین در میراث فرهنگی و گردشگری، علت عدم اجرای عدالت در استان‌ها و مطالبه نمایندگان برای واریز مبالغ مربوط به درآمدزایی اماکن هر استان و شهرستان بود که پس از واریز به خزانه، به همان محل واریز نمی شود.
به گزارش نامه نیوز، وی‌ افزود: نمایندگان در خصوص این که چرا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در امور مشارکتی همکاری لازم را ندارد، چرا ادارات شهرستانها و استانها با هر میزان کار مساوی هستند و چرا با توجه به نقش مهم توریست و گردشگری در توسعه از این ظرفیت در کشور استفاده نمی شود و همچنین در مورد علت عدم اجرای بومی گرایی در میراث فرهنگی و گردشگری در کشور پرسش‌هایی را مطرح کردند.
رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: پس از پرسش‌های نمایندگان، آقای مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت در سال ۹۶ رشد منفی جذب توریست خارجی متوقف شده است، همچنین وی تغییرات نرخ ارز برای توریست خارجی را مفید دانست و تاکید کرد نقش تبلیغات در جذب توریست مفید است و در این خصوص تبلیغات منفی را نیز باید در نظر داشت.
حاجی‌بابایی ادامه داد: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور معتقد است که اختیارات تبلیغی ما بسیار محدود است و اهداف تعیین شده را نمی‌توانیم دنبال کنیم؛ همچنین وی در خصوص آمار توریست گفت تعداد توریست خارجی ۵ میلیون نفر است در حالی که در چین ۱۲۱ میلیون نفر است.
وی اضافه کرد: آقای مونسان در زمینه تاثیر گردشگری در اشتغال گفت روند رشد شاخص‌ها و جایگاه گردشگری در اشتغال شروع شده است، همچنین در بحث اشتغال روستایی ۲میلیارد دلار یا ۱۲ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ درصد بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به گردشگری است و در بخش صنایع دستی طی ۹ ماه در سال ۹۶ بالغ بر ۲۰۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که ۶۸ درصد رشد داشته است و ۲۵۰ میلیون جبرانی که ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۶ بوده است.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص ورود صندوق توسعه ملی نیز مطالبی به این شرح اظهار داشت که در سرمایه گذاری، صندوق توسعه ملی به کمک آمده است و وام ۱۴ درصدی در اختیار گذاشته است، در سال ۹۷ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه وام‌های ارزان قیمت در اختیار گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرد.
نماینده مردم همدان در مجلس اضافه کرد: برای مدیریت بهتر رویداد همدان ۲۰۱۸ به زودی جلسه‌ای با حضور ایشان و معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان استان برای هماهنگی بیشتر تشکیل شود تا بتوانیم در برنامه ریزی و اجرا ظرفیت‌های استان را بهتر شناسایی کنیم.
وی همچنین گفت: درخواست آقای مونسان از مجلس این بود که در سال حمایت از کالای ایرانی باید صنایع دستی مورد حمایت جدی قرار گیرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها