کد خبر: 477876
تاریخ انتشار :

اخاذی یک میلیاردی متهم مجازی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ تورج کاظمی گفت: چندی پیش خانمی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت فردی پس از دوستی با دخترش در فضای مجازی و جلب اعتماد وی، عکس های خانوادگی اش را در فضای مجازی منتشر کرده است، که ماموران این پلیس بررسی موضوع و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.
به گزارش نامه نیوز وی بیان داشت: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه فردی با خط ناشناسی با شاکی تماس و اظهار داشت که با دریافت مبلغ یک میلیارد ریال از انتشار بقیه عکس های خانوادگی دخترش منصرف خواهد شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم شماره حساب فرد دیگری را برای دریافت وجه نقد به شاکی معرفی کرده است؛ ادامه داد: با بدست آوردن سرنخ هایی از متهم، ماموران این پلیس، موفق شدند متهم را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.
کاظمی با بیان اینکه متهم در بازجویی انجام شده اعتراف کرد پس از طرح دوستی با دختران، عکس های خصوصی و خانوادگی شان را می گرفته و چون می دانسته بدون اطلاع خانواده اش عکس‌ها را در اختیارش قرار داده‌اند، اقدام به اخاذی می کرده، تصریح کرد: متهم همچنین اقرار کردچون از حساب و شماره تلفن سایر اشخاص استفاده می کردم، حدس نمی زدم پلیس پیدایم کند.
این مقام انتظامی در پایان ضمن بیان اینکه دوستان در فضای مجازی همان غریبه ها در فضای حقیقی هستند و از ارسال و انتشار هر‌گونه اطلاعات شخصی و عکس در فضای مجازی دوری کنید، خاطر نشان کرد: بهترین دوست و مشاور برای فرزندان، والدین آنها می باشد و نظارت والدین در این امور می تواند بسیاری از آسیب پذیری فرزندان را کاهش دهد.
منبع: فارس
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها