کد خبر: 477950
تاریخ انتشار :

ذوالنوری: حملات موشکی تنفر ملت های منطقه از آمریکا را افزایش داد / آمریکایی ها نتوانستند در هیچ بخشی از خاورمیانه موفقیت بدست آورند / آن کسی که در آینده بیشترین آسیب را خواهد دید عربستان است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مجتبی ذوالنوری روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره به حملات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه افزود: آمریکایی در هر بعدی در منطقه ورود پیدا کردند شکست خوردند بنابراین امروز آنها با همپیمانی انگلیس و فرانسه برای اینکه روی این شکست ها سرپوش بگذارند دست به چنین کارهایی می زنند.
به گزارش نامه نیوز وی ادامه داد: آنها به دنبال خاورمیانه جدید با دو ویژگی حذف جمهوری اسلامی و محوریت رژیم صهیونیستی بودند که با شکست مواجه شدند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آنها نگرانند که چرا بعد از این که ترامپ اعلام می کند 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کردند کپی جمهوری اسلامی در عراق بوجود آمده است.
ذوالنوری افزود: خواستند با بحث رفراندوم شمال عراق، تجزیه را در این کشور شکل دهند که با محوریت جمهوری اسلامی ایران با شکست روبرو شد.
رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لبنان با قصه سعدحریری خواستند مشکلی در لبنان ایجاد کنند که با درایت مردم و گروه های سیاسی این کشور و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران این توطئه هم خنثی شد.
وی گفت: مشکل یمن را می خواستند ده روزه حل کنند که اکنون به سال چهارم رسیده است و حتی با قصه علی عبدالله صالح مشابه بحث رفراندوم عراق یا بحث سعدحریری می خواستند یمن را مشکل دار کنند که اینجا هم با شکست روبرو شدند.
ذوالنور افزود: آمریکایی ها نتوانستند در هیچ بخشی از خاورمیانه موفقیت بدست آورند و با شکست روبرو شدند که مسبب همه شکست ها را جمهوری اسلامی می دانند.
رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنها نتوانستند در منطقه کاری از پیش ببرند بنابراین با این گونه کارها به دنبال جوابی برای دنیا بودند.
وی با بیان این که با این گونه کارها جز افزایش تنفر ملتهای منطقه ثمر دیگری ندارد، گفت: پیش بینی نمی کنیم که اتفاق مهم دیگری بعد از این حمله توسط آنها رخ دهد، البته هرکس باد بکارد طوفان درو خواهد کرد و اثرات و اقدامات آن را هم خواهند دید.
نماینده مردم قم در ادامه به نقش عربستان در این حملات اشاره کرد و گفت: اصل بازی را عربستان واسطه گری کرده و تمام هزینه های این عملیات را پرداخته است، در حقیقت با دعوت و پشتیبانی عربستان که هزینه ها را تامین کرده این حمله صورت گرفت و آن کسی که در آینده بیشترین آسیب را خواهد دید هم عربستان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، آمریکا و متحدانش (انگلیس و فرانسه) صبح شنبه به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها