کد خبر: 482515
تاریخ انتشار :

جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دربارۀ ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الیوت انگل عضو ارشد دموکرات کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان در سخنانی در مقابل سه تن از کارشناسان وزارت خارجه آمریکا و یک تن از کارشناسان موسسه وودرو ویلسون، اظهار کرد: باید متوجه این مساله باشیم که اگر تحریم‌ها (ثانویه) برگردد، توافق از هم می‌پاشد و اینکه توافق بدون آمریکا ادامه پیدا کند استدلال درستی نیست. ترامپ می‌خواهد پریز را از برق بیرون بکشد و منطق توافق هسته‌ای را از بین ببرد.
به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: من نسبت به اینکه ایران نخواهد به سمت سلاح هسته‌ای در آینده برود تردید دارم اما الان خروج از توافق یک تهدید است که ایران هسته‌ای را به سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر می‌کند. ترامپ نگران است که بعد از اتمام محدودیت زمانی، ایران به سمت سلاح هسته‌ای نرود اما او با این اقدامش این توافق را همین هفته به پایان می‌رساند و این محدودیت زمانی می‌تواند همین حالا برای ایران تمام شود.
وی گفت: ما باید به سمت اقدامی رویم که با متحدان‌مان از توافق خارج شویم نه تنها. ما این فرصت را داریم که به جز پایان دادن به برجام، با خروج یکجانبه با اقدامات تحریمی و تنبیهی ایران را محدود کنیم بنابراین معتقدم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در شرایط فعلی یک اشتباه است.
این نماینده دموکرات اظهار کرد: اگر قرار باشد هر رییس‌جمهور بیاید و یک توافق را پاره کند اعتبار آمریکا مورد خدشه قرار می‌گیرد و این پیام را به دنیا می‌دهیم که آمریکا بی‌اعتبار است. ما هر نفوذی که در رابطه با توافق با کره شمالی داریم با خروج یکجانبه از برجام از دست خواهیم داد چرا که کره در حال نظاره کردن این روند است.
لینکن بلومفیلد معاون سابق وزارت خارجه در امور سیاسی و نظامی که به همراه جین هارمن مدیر و رییس اجرایی مرکز مطالعات بین‌المللی وودرو ویلسون و نماینده سابق کالیفرنیا در کنگره و نیز استیون ریدمیکر معاون سابق وزارت خارجه در زمینه امنیت بین‌الملل و خلع سلاح هسته‌ای در این جلسه حاضر شده بودند به سوالات نمایندگان کنگره در کمیته امور خارجی پاسخ دادند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها