کد خبر: 482597
تاریخ انتشار :

انکار گرانی، ارزانی می‌آورد؟!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:
آفتاب‌یزد در گزارشی نوشت: بسیاری از مسئولان دولتی در مقابل گرانی‌های اخیر سکوت کرده‌اند و حتی برخی به انکار این مسئله می‌پردازند! در حالی که میری، نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی موضوع افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی را تأیید کرده، سازمان حمایت هرگونه افزایش قیمت را رد کرده و غیرقانونی می‌داند. همچنین مسئولان این سازمان هنوز پاسخ مشخصی در مورد گرانی‌های اخیر ارائه نداده‌اند.
از سوی دیگر، اکثر مسئولان متفق‌القول هستند که هیچ افزایش قیمتی وجود ندارد! ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی بارها به این موضوع اشاره داشته که ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهد شد. همچنین براساس مصوبه دولت بعد از تک‌نرخی شدن قیمت ارز، بانک مرکزی مکلف شده که ارز مورد نیاز واردات را تامین کند.
سیف نیز گفته است که ارز مورد نیاز واردکنندگان را اختصاص داده است، اما برخی از فعالان بخش واردات این طور اعلام کرده‌اند که تا به امروز هیچ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دریافت نکرده‌اند.
اکنون پرسش اینجاست که چرا پس از تک‌نرخی شدن نرخ ارز و رسیدن قیمت دلار به ۴۲۰۰ تومان با توجه به اینکه نرخ دلار بازار آزاد قبل از تک‌نرخی شدن، بیشتر بود و مسئولان دولتی انتظار کاهش قیمت محصولات وارداتی را داشتند، اما بازار واکنش متفاوتی نشان داده است؟ آیا بهتر نیست مسئولان به جای انکار واقعیت‌ها، در راستای پذیرش مشکلات موجود و چاره‌اندیشی فوری گام بردارند؟
منبع: مشرق

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها