کد خبر: 484461
تاریخ انتشار :

آمریکا خواستار انتقال بخشی از کلاهک‌های هسته‌ای کره شمالی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه آساهی ژاپن امروز پنجشنبه به نقل از چند منبع آگاه نسبت به اوضاع کره شمالی نوشت: ایالات متحده از کره شمالی خواسته است تا بخشی از کلاهک‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک قاره پیما و سایر تسلیحات اتمی اش را طی شش ماه به خارج از این کشور منتقل کند.
این روزنامه در ادامه افزود: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ظاهرا در جریان سفر به کره شمالی با کیم جونگ اون رهبر این کشور درباره این مساله صحبت کرده است که واشنگتن نام پیونگ یانگ را از کشورهای حامی تروریسم حذف خواهد کرد به شرطی که کره شمالی تسلیحات اتمی اش را به خارج از کشور منتقل نماید.
این روزنامه ژاپنی نوشت: اگر پیونگ یانگ با یک برنامه خلع سلاح کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت در نشست 12 ژوئن با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موافقت کند، واشنگتن نیز ضمانت هایی را به نظام کره شمالی خواهد داد.
این در شرایطی است که کره شمالی مذاکرات سطح‌بالای چهارشنبه را به‌دلیل رزمایش کره جنوبی ــ آمریکا لغو کرده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی مانور مشترک میان آمریکا و کره جنوبی را "تحریک‌آمیز و آمادگی برای تهاجم" توصیف کرده است.
کره شمالی همچنین هشدار داده است دیدار تاریخی میان کیم جونگ اون رهبر این کشور و دونالد ترامپ رئیس جمهور کره شمالی نیز ممکن است لغو گردد.
وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که همچنان به تلاش و برنامه ریزی خود برای برگزاری دیدار بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی ادامه می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها