کد خبر: 488185
تاریخ انتشار :

عضو مجلس سنای روسیه:

راهبرد فشار آمریکا به دیگر کشورها جواب نمی دهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «آلکسی پوشکوف» روز دوشنبه در توئیتی به خروج آمریکا از برجام، مخالفت با طرح خط لوله گاز روسیه از طریق دریا به آلمان و اتخاذ تعرفه واردات فولاد از دیگر کشورها به آمریکا اشاره کرد و آنها را ناشی از راهبرد فشار بر دیگر کشورها توسط آمریکا خواند.
وی توضیح داد: بر اثر خروج آمریکا از برجام و اعمال تعرفه های جدید وارداتی تنش های جدیدی بین واشنگتن و بروکسل بوجود آمده است، این راهبرد «فشار» آمریکا بر اتحادیه اروپا ممکن است نتیجه معکوس بدهد.
پوشکوف در ادامه به طرح خط لوله گاز جریان شمالی 2 از روسیه به آلمان (از طریق دریا) اشاره کرد و گفت که گمان نمی کند آلمان به سادگی از این طرح صرف نظر کند.
روسیه و آلمان تلاش می کنند طرح خط لوله گاز جریان شمالی 2 را از منطقه ویبورگ در شمال غرب روسیه به شمال آلمان از طریق دریای بالتیک احداث کنند.
آمریکا و اوکراین با این طرح مخالفت کرده اند و آمریکا سعی دارد کشورهای غربی را به خرید گاز طبیعی تولیدی این کشور که بهای بالاتر از قیمت گاز خط لوله ای روسیه دارد ترغیب کند.
در خصوص فولاد نیز، رئیس جمهوری آمریکا در راستای تحقق اهداف ملی‌گرایان آمریکا و به بهانه تأمین امنیت ملی این کشور از 11 خرداد تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از کشورهای اروپایی را افزایش داده و به ترتیب به 10 و 25 درصد رساند.
«دونالد ترامپ» با افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم برای کشورهای متحد آمریکا به‌ طور رسمی شیپور جنگ تجاری با متحدان دیرینه کشورش را به صدا درآورد.
اتحادیه اروپا برای مقابله با اعمال تعرفه گمرکی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از این اتحادیه، شکایتی را در این زمینه تسلیم سازمان جهانی تجارت (WTO) کرد. پیش از این نیز رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و گفت که تحریم ها علیه ایران را بازمی گرداند.
اروپایی ها اعلام کرده اند از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند. اروپایی ها که پیشتر از تهدیدهای واشنگتن به تحریم شرکت های همکار با ایران عصبانی شده بودند، اکنون با وضع تعرفه فلزات خشمگین تر شده اند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها