کد خبر: 488423
تاریخ انتشار :

طلا گران شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به دنبال تضعیف ارزش دلار و کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا، قیمت طلا امروز با افزایش مواجه بود، اما احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در هفته آینده موجب شد تا رشد قیمت ها محدود باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1298 دلار و 98 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه اوت امروز با 0.1 درصد افزایش به 1303 دلار و 10 سنت رسید.
مارک تو، رئیس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ در هنگ کنگ گفت: «تنش های ژئوپلتیک تنها به شکلی محدود موجب تقویت قیمت طلا شده است... ترمیم اقتصاد آمریکا می تواند منجر به افزایش بیشتر نرخ بهره در این کشور در سال جاری میلادی شود، و از این رو، روند افزایش قیمت طلا تا آن حد قوی نیست.»
وی افزود: «قیمت طلا فعلا در حد 1300 دلار باقی خواهد ماند.»
فعالیت بخش خدمات آمریکا در ماه می شتاب گرفت و نشان داد که اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال رشد قوی ای را تجربه کرده است. این آمارها موجب تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در نشست هفته آینده فدرال رزرو می شود.
طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است و افزایش نرخ می تواند موجب کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شود.
شاخص ارزش دلار در برابر سد ارزهای معتبر جهانی نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 93.705 رسید.
دولت مکزیک دیروز تعرفه هایی را علیه کالاهای مختلف آمریکایی از فولاد گرفته تا گوشت خوک و مشروب وضع کرد. این اقدامات به تلافی تعرفه های وضع شده از سوی دولت ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم به اجرا گذاشته شده است. لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفته، ترامپ در حال بررسی انجام مذاکرات جداگانه با کانادا و مکزیک است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها