کد خبر: 490478
تاریخ انتشار :

واکنش بورس‌های آسیایی به افزایش نرخ بهره در آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، یکی از عوامل موثر در روند بد بورس های آسیایی، انتشار آمارهای اقتصادی چین بود که نشان داد خرده فروشی و سرمایه گذاری شهری به نحو شگفت آوری در سطح ضعیفی بوده است. این مساله می تواند باعث کاهش رغبت سرمایه گذاران و افزایش عدم اطمینان آن ها به دومین اقتصاد بزرگ جهان شود.
در معاملات امروز، شاخص " ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۵ درصد و شاخص " کسپی" کره جنوبی ۱.۲ درصد ریزش داشتند. در هنگ کنگ شاخص " هانگ سنگ" ۰.۲ درصد پایین تر آمد اما شاخص " نیک کی ۲۲۵" توکیو ۰.۴ درصد بالا رفت.
نرخ بهره آمریکا از ۱.۷۵ درصد به ۲ درصد افزایش یافته است که خود می‌تواند نشان دهنده تقویت اوضاع اقتصادی آمریکا باشد. ماسایوکی کیچاکاوا- استراتژیست کلان موسسه " سومومیتو است منیجمنت" گفت: رویکرد بانک مرکزی آمریکا به تدریج تهاجمی‌تر شده است.
افزایش نرخ بهره باعث افزایش تقاضا برای اوراق قرضه و عرضه سهام توسط سرمایه گذاران شده است. نوریهیرو فوجیتو- استراتژیست سرمایه گذاری بانک " مورگان استنلی" - هم گفت: وقتی از نزدیک به تحولات نگاه می کنید هشت عضو هیات مدیره بانک مرکزی خواهان افزایش دو مرتبه در نرخ بهره تا پایان سال و هفت نفر نیز خوهان یک مرتبه افزایش تا پایان سال هستند و در نتیجه رای یک نفر می تواند معادلات را تغییر دهد.
در بورس وال استریت، شاخص " اس اند پی" با ۰.۴ درصد کاهش و " نزدک کامپوزیت" با ۰.۱۱ درصد کاهش به کار خود خاتمه دادند. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری نیز در ۲.۹۵۳ درصد بسته شد.
در بازار ارز نیز هر یورو به ۱.۸۰۱ دلار و هر دلار به ۱۱۰.۱۹ ین رسید. شاخص دلار نیز با اندکی کاهش در سطح ۹۳.۵۰۱ واحد ایستاد. هر بشکه نفت خام آمریکا بدون تغییر نسبت به روز قبل و در سطح ۶۶.۶۷ دلار در هر بشکه معامله شد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها