کد خبر: 493177
تاریخ انتشار :

تلخی دهان در صبح را جدی بگیرید!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز، حتما برایتان پیش آمده که هنگامی که صبح ها از خواب بیدار می شوید دهانتان تلخ است. اینکه دهان اول صبح تلخ است می تواند نشان از بیماری شما باشد که لازم است حتما علت آن را بدانید تا پیگیری های لازم را انجام دهید. پس به شما توصیه میکنیم تلخی دهان در صبح را جدی بگیرید!
تلخی دهان در صبح را جدی بگیرید!
تلخی دهان در صبح در بعضی اشخاص به دلیل ناراحتی های دستگاه گوارش و گاهی نیز به علت نارسایی کبد و بیماری های مجاری صفرا و کیسه ی صفرا می باشد. این ناراحتی در عده ای بقدری شدید است که معمولا رغبتی به صرف صبحانه ندارند و کم اشتها می شوند و باید بدانید که زبان عضو اصلی درک طعم می باشد و به علت دارا بودن عناصری در روی خود به نام پرزهای چشایی ما را قادر می سازدتا طعم غذاها و نوشیدنی ها را حس کنیم.
هم چنین ممکن است بر اثر آلودگی و بیماری های عفونی دهان و دندان و یا اعتیاد به سیگار و الکل و مسمومیت حاد و مزمن باشد.در هر صورت اگر تلخی دهان مربوط به دستگاه گوارش و کیسه ی صفرا باشد همیشه این تلخی را احساس خواهید کرد.مصرف الکل و کشیدن سیگار نیز سبب تلخی و بی مزه بودن دهان می شود و نیز از جهت دیگر این مسمومیت هاج به تدریج باعث ضعف و ناراحتی کبد و تنبلی کیسه ی صفرا می شود و بر شدت بیماری می افزاید.برای درمان این بیماری در ابتدا باید از وضع دستگاه گوارش و سلامت آن آگاهی داشته باشید.
از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید تا کبد فعالیت کند و اثر سودمندش را بگذارد و از مصرف موا غذایی که برای کبد مضر است خودداری کنید :
* کافئین و الکل : غذاهای غنی از کافئین و الکل، میتوانند به عملکرد کبدتان آسیب برسانند. مصرف کافئین، پاکسازی کبد را دشوار میکند.
* غذاهای پرچرب و حاوی چربی حیوانی اشباع شده : غذاهایی که پرچرب و حاوی چربی اشباع بالایی هستند، میتوانند موجب افزایش سطح آنزیم کبد شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها