کد خبر: 493640
تاریخ انتشار :

جایگزین هایی انرژی‌بخش برای قهوه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز، قهوه یکی از نوشیدنی های پر طرفدار و پر مصرف در جهان است. این نوشیدنی از محتوای بالای آنتی اکسیدان ها سود می برد، سطوح انرژی انسان را افزایش می دهد، و نوشیدن آن در سرمای زمستان احساس گرمایی مطبوع را ایجاد می کند. افزون بر این، برخی مطالعات نشان داده اند که مطرف قهوه ممکن است خطر ابتلا به دیابت و برخی سرطان ها را کاهش دهد.
نوشیدنی‌هایی سالم و انرژی‌بخش به جای قهوه
به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هلث"، اما قهوه یک نوشیدنی عاری از مشکل نیست و بر همین اساس افراد بسیاری در پی جایگزینی برای آن هستند. قهوه می تواند موجب ناراحتی معده شود، در خواب اختلال ایجاد کند، اضطراب بیش از حد را موجب شود و اگر به همراه آن شکر مصرف کنید، کالری اضافه دریافت خواهید کرد.
اگر در پی جایگزینی برای قهوه هستید که از فوایدی مشابه برخوردار باشد بدون این که اثری منفی به همراه داشته باشد می توانید فهرست زیر را مد نظر قرار دهید.
چای سبز ماچا
یک فنجان چای ماچا با استفاده از پودر برگ های واقعی چای و آب جوش تهیه می شود. وجود برگ چای موجب می شود تا سطوح کافئین این نوشیدنی تقریبا مشابه با قهوه باشد. اما به جای تحریک ناگهانی و سپس افت انرژی با از بین رفتن اثر کافئین، آن گونه که پس از مصرف قهوه تجربه می کنیم، چای ماچا به لطف اسید آمینه ال-تیانین اثر آرامش بخش بیشتری دارد. افزون بر این، چای ماچا سرشار از آنتی آکسیدان ها به ویژه پلی فنول ها است.
آب سبزه‌ی گندم
سبزه‌ی گندم سرشار از ویتامین های A، C، و E است و همچنین منبع خوبی برای آهن، کلسیم، منیزیم و اسید آمینه ها محسوب می شود. به جای کافئین، این مواد مغذی طبیعی می توانند افزایش سطوح انرژی به میزان مشابه با نوشیدن قهوه را در شما ایجاد کنند. افزون بر این، مطالعات اولیه نشان داده اند که سبزه‌ی گندم ممکن است برای آرتریت روماتوئید، کولیت اولسراتیو، دیابت، چاقی، و استرس اکسیداتیو نیز مفید باشد.
چای جینسینگ
قهوه می تواند به افزایش تمرکز کمک کند. مواد تشکیل دهنده چای جینسینگ نیز می توانند اثری مشابه را ایجاد کنند. شواهد روزافزون نشان می دهند که جینسینگ پاناکس می تواند عملکرد ذهنی را در تفکر انتزاعی، زمان واکنش، و ریاضی ذهنی بهبود ببخشد. همچنین، این نوع از جینسینگ ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش دهد. افزون بر این، دوستداران قهوه ممکن است جذب طعم تلخ طبیعی این محصول شوند.
آب انار
آب انار سرشار از مواد مغذی است و آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند به افزایش سطح انرژی کمک کنند. آب انار به واسطه قدرت آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است و پلی فنول های موجود در این میوه در زمینه احیای قدرت عضلانی، شناخت، و موارد دیگر مورد مطالعه قرار گرفته اند.
چای یربا ماته
چای یربا ماته یک نوشیدنی محبوب در آمریکای جنوبی است و از گیاه ماته که بومی این منطقه است تهیه می شود. همانند قهوه، یربا ماته حاوی کافئین است و برخی شواهد نشان می دهند که این محصول ممکن است به کاهش کلسترول بد (LDL)، کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت، و کاهش وزن نیز کمک کند.
آب
برای مقابله با افت سطوح انرژی ناشی از کم آبی بدن هیچ چیزی بهتر از یک لیوان آب خنک نیست. از آنجایی که در فصل تابستان به سر می بریم، احتمال تجربه این شرایط نیز افزایش می یابد. اگر بدن شما دهیدراته شده است، آب می تواند عملکرد شناختی و معدی و روده ای را در کنار عملکرد جسمانی بهبود ببخشد. از این رو، پیش از مصرف قهوه، چند لیوان آب بنشوید زیرا این کار می تواند به احساس افزایش انرژی کمک کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها